• Helev4

Ägglossningstest förvirrar mig

Hej! Jag och min man försöker bli gravida. Vi har gjort två försök. Jag har kört med clearblues ägglossningstest. Jag har aldrig fått maximal fertilitet (fast gubbe) utan som högst hög fertilitet (blinkande gubbe)..är det något fel på mig? ????

Det var en blinkande gubbe i förrgår och nu är det endast en tom cirkel (låg fertilitet)..kan jag ha blivit befruktad denna äl-period även om det nu står låg fertilitet på ägglossningstestet igen?

Jag fick positiv ägglossning den 16/3. Senaste tre dagarna har jag haft extrem huvudvärk och mensvärk trots att ägglossningen redan varit? Kan det bero på graviditet eller vad tror ni? Har ni varit med om samma sak?

• Svar på tråden Ägglossningstest förvirrar mig
  • Majson

Utslaget är ju beroende på LH nivån i urinen, tar du alltid testerna typ samma tid på dygnet? Hållt dig i ca 4 h? Inte druckit för mycket vatten under den tiden? Jag testade det och fick genast starkare och tydligare resultat, och märkte att eftermiddag var bäst testtid för mig.

Jag är själv undrat om ägglossningen sker när väl LH ökningen har gått ner (dvs tom cirkel)? Antar att det är så. Ägget släppte kanske lite senare än du trott därav värken?

• Majson

hade du positivt test den 16/3 och blinkande gubbe i förrgår?

• Helev4

Nej förlåt det var oklart!

Den 16/3 fick jag ?hög fertilitet? som höll i sig till 21/3. Aldrig maximal fertilitet.

Inte fått det någon gång av de två gånger jag använt ägglossningstest. Den 22-23/3 visade låg fertilitet. Jag tar alltid morgonurinen, samma tid.

Igår började mensvärk, eller molande värk i nedre delen av magen och rejäl huvudvärk. Förstår inte varför jag får dessa nu, när jag förmodligen redan haft min ägglossning, och där jag nu har låg fertilitet på ägglossningstestet?

• Majson
    Helev4 skrev 2020-03-23 19:18:49 följande:

Nej förlåt det var oklart!

Den 16/3 fick jag ?hög fertilitet? som höll i sig till 21/3. Aldrig maximal fertilitet.

Inte fått det någon gång av de två gånger jag använt ägglossningstest. Den 22-23/3 visade låg fertilitet. Jag tar alltid morgonurinen, samma tid.

Igår började mensvärk, eller molande värk i nedre delen av magen och rejäl huvudvärk. Förstår inte varför jag får dessa nu, när jag förmodligen redan haft min ägglossning, och där jag nu har låg fertilitet på ägglossningstestet?

Okej, då förstår jag. Hmm, känns ju aningen tidigt för gravidsymptom, men så klart ingen omöjlighet.

Alternativt så har du själva ägglossningen nu, eller igår.. Ägget släpper ju efter positivt äl-test. Får man fast gubbe så håller den ju i sig i 48h och man har antagligen äl under den tiden.

Du kanske bara har lite lägre nivåer av LH och därför inte fast gubbe? Eller så missar du den sista ökningen med morgonurinet, jag upptäckte själv att morgonurin för mig inte funkade alls. Fick inga tydliga resultat...
  • Majson

Brukar du få molvärk vid äl? Känner du igen symptomen i övrigt? Har du haft koll tidigare ungefär vilken cykeldag äl inträffar? Det är högst troligt inget fel på dig haha. Känner igen att man känner sig förvirrad och lurad av sin kropp när det inte stämmer med de där jädra testerna...

Svar på tråden Ägglossningstest förvirrar mig