• lykeion

Hugg i livmodern

Det här har säkert varit uppe hur många gånger som helst men jag hittar inte när jag ska söka..

Jag försöker bli gravid och har nyligen haft äl. Idag helt som från det blå högg det till i livmodern. Alltså så jag tog mig för magen och skrek till. Som om någon satt en långsmal kniv i mig. Det var precis i sidan av livmodern och ganska långt upp kändes det som. Jag har ALDRIG varit med om något liknande!

Vad sjutton kan det ha varit? Man kan väl inte känna av befruktningen eller innan ägget fäster ändå? Eller? Är det någon som haft samma plötsliga smärta? Var ni gravida eller inte?

• Svar på tråden Hugg i livmodern
  • Sasu

Fick en liknande känsla tidigt i min graviditet, högg till från ingenstans, plussade en vecka senare :)

• Pimpinellan

Nej, befruktningen sker i äggledaren och går inte känna. Vi pratar om mikroskopiska celler bara i nåt som är tunnare än ett hårstrå. Embryot fäster minst 5 dagar efter äl och kan inte heller kännas. Slemhinnan i livmodern saknar känselnerver- annars skulle vi krevera av smärta när den blöder ut vid mens. Såna där hugg brukade jag ha vid äl när ägget släppte.

• Vevoz

Av dem jag hört som upplevt detta har det inte varit gravidrelaterat

• Vevoz

Av dem jag hört som upplevt detta har det inte varit gravidrelaterat

• AnonymÄngel

Hej, jag brukade få stickningar/hugg på ena äggstocken så att jag fick stanna bilen om jag körde. Trodde varje gång att jag var gravid. Men enligt min gyn så var det en funktionell cysta (asså en vanlig cysta som alla kvinnor har) som satt lite fel så att jag kände det. Inget som var farligt. Men sen har man hört historier om kvinnor som kände så och var gravida. Så hoppas du är det! :)

Svar på tråden Hugg i livmodern