• Leapea1

Bebis mående efter vändningsförsök

Igår gjorde jag ett smärtsamt men lyckat vändningsförsök och undrar hur eran bebis mått dagarna efter erat försök? Bebis mådde bra igår efteråt men tycker den är lite seg idag. Berätta gärna!

• Svar på tråden Bebis mående efter vändningsförsök
  • Solblomma30

Jag har inte gjort något vändningsförsök men jag tycker att du ska ringa förlossningen omedelbart om du upplever att bebisen beter sig annorlunda gentemot hur den brukar bete sig i magen. Det är inte normalt att den blir slöare/segare efter ett vändningsförsök. Det är aldrig normalt. Det är oftast ingen fara ändå, men måste alltid kollas upp med ctg och ultraljud på förlossningen. Så ring in!

• Leapea1
    Solblomma30 skrev 2020-03-21 17:05:00 följande:

Jag har inte gjort något vändningsförsök men jag tycker att du ska ringa förlossningen omedelbart om du upplever att bebisen beter sig annorlunda gentemot hur den brukar bete sig i magen. Det är inte normalt att den blir slöare/segare efter ett vändningsförsök. Det är aldrig normalt. Det är oftast ingen fara ändå, men måste alltid kollas upp med ctg och ultraljud på förlossningen. Så ring in!

Tack för svar! Och jag åkte in och det såg bra ut :) Men fortfarande lite lugn där men sen när jag kom hem var bebisen "som vanligt" igen. Men jag fick en tid för tul på måndag för en extrakoll :)
  • Solblomma30
    Leapea1 skrev 2020-03-21 21:38:28 följande:

Tack för svar! Och jag åkte in och det såg bra ut :) Men fortfarande lite lugn där men sen när jag kom hem var bebisen "som vanligt" igen. Men jag fick en tid för tul på måndag för en extrakoll :)

Åh vad bra! Alltid lika bra att koll en extra gång för säkerhets skull :) Lycka till på måndag, det kommer säkert se bra ut :)
Svar på tråden Bebis mående efter vändningsförsök