• Anonym (Gammal)

När blir t ex kort-kort osexigt?

När tycker ni att det slutar att vara sexigt m t ex kort-kort, nätstrumpor och liknande lite "utmanande" kläder? Jag menar nu som vanlig klädsel, inte som del av en sexsituation. Kommentera gärna ert val, det är ju svårt att komma upp med riktigt bra alternativ.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-03-15 18:33
    Om ni skriver en kommentar, säg gärna om ni är kvinna eller man! Tack :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När blir t ex kort-kort osexigt?
  • Anonym (Usch)

Jag tycker aldrig att det är sexigt. Ser billigt och slampigt ut och är svårt att ta kvinnor som klär sig så på allvar.

• Anonym (G)

Har inte gillat det modet

• Anonym (...)

Det är endast för unga osäkra tjejer i 14-18 årsåldern. Är man över 20 börjar det bli tragiskt (vilket det även var i tidigare åldern).. Det är aldrig sexigt.

• Anonym (Gammal)
    Anonym (Usch) skrev 2020-03-15 17:20:34 följande:

Jag tycker aldrig att det är sexigt. Ser billigt och slampigt ut och är svårt att ta kvinnor som klär sig så på allvar.

Anonym (G) skrev 2020-03-15 17:30:08 följande:

Har inte gillat det modet

Anonym (...) skrev 2020-03-15 17:45:29 följande:

Det är endast för unga osäkra tjejer i 14-18 årsåldern. Är man över 20 börjar det bli tragiskt (vilket det även var i tidigare åldern).. Det är aldrig sexigt.

Intressant! Tack :) Är ni kvinnor eller män?

• Anonym (G2)

Ålder spelar mindre roll men ser man feta skinkor dallra fritt så är kjolen definitivt för kort.

• Anonym (Gammal)
    Anonym (G2) skrev 2020-03-15 18:36:04 följande:

Ålder spelar mindre roll men ser man feta skinkor dallra fritt så är kjolen definitivt för kort.

Haha, ja, det kan jag ju hålla med om...
  • Anonym (Usch)
    Anonym (Gammal) skrev 2020-03-15 18:14:17 följande:

Intressant! Tack :) Är ni kvinnor eller män?

Vad spelar det för roll? Menar du att män skulle tycka att det är sexigt för att det ser slampigt ut?
  • Anonym (Gammal)
    Anonym (Usch) skrev 2020-03-15 18:45:30 följande:
    Vad spelar det för roll? Menar du att män skulle tycka att det är sexigt för att det ser slampigt ut?
    Va? Nä, jag är bara intresserad av om det finns en könsskillnad i attityden här :) Sen inbillar jag mig att de tjejer/kvinnor som väljer den här klädstilen gör det (i) för att de själva trivs i det, och/eller (ii) för att de vill attrahera män, och då har det ju också betydelse om det är män eller kvinnor som anser att det är osexigt/slampigt/fult, eller hur?
  • Anonym (ooo)

Jag tycker det är osexigt på tjocka personer, oavsett ålder. 
    Är själv kvinna så det handlar inte om att jag är en sexistisk man. 

Fläskiga tonåringar som tyvärr klämmer in sig i väldigt korta kjolar för att kompisarna också gör det, men inte har insikt om hur det ser ut. Det blir inte bättre med vuxna kvinnor heller. 

• Anonym (Pelle)
    Anonym (ooo) skrev 2020-03-15 19:39:07 följande:

Jag tycker det är osexigt på tjocka personer, oavsett ålder. 

Är själv kvinna så det handlar inte om att jag är en sexistisk man. 

Fläskiga tonåringar som tyvärr klämmer in sig i väldigt korta kjolar för att kompisarna också gör det, men inte har insikt om hur det ser ut. Det blir inte bättre med vuxna kvinnor heller. 

Håller med.

Fast å andra sidan är tjocka inte sexiga oavsett kläder i mina ögon då.
Svar på tråden När blir t ex kort-kort osexigt?