Borde de stänga skolorna i Sverige?
Borde de stänga skolorna i Sverige pga Coronaviruset?
Borde de stänga skolorna i Sverige pga Coronaviruset?
Nej det borde de inte.
Nej, det tycker jag inte. Det som händer är att många som jobbar i vården och omsorgen inte kan jobba, och det kan få allvarliga konsekvenser för de som är inlagda eller tillhör riskgrupperna.
Det är inte så allvarligt att unga friska människor smittas, det är ännu mer allvarligt om de som tillhör riskgrupperna smittas, eftersom de i sin tur riskerar att smitta sjukvårdspersonal, som sedan inte kan jobba. Den spiralen vi inte ha.
Nej, det tycker jag inte. Det som händer är att många som jobbar i vården och omsorgen inte kan jobba, och det kan få allvarliga konsekvenser för de som är inlagda eller tillhör riskgrupperna.
Det är inte så allvarligt att unga friska människor smittas, det är ännu mer allvarligt om de som tillhör riskgrupperna smittas, eftersom de i sin tur riskerar att smitta sjukvårdspersonal, som sedan inte kan jobba. Den spiralen vi inte ha.
Yes
Ja där smittan är värst dvs stockholm.
Tycker det är lite oroande att man inte tar kinas och italiens råd.
Ja! Nu medan det fortfarande kan ha effekt.
Eleverna har lagstadgad rätt till en viss mängd undervisningstid, vilket kan göra att skolor måste vara öppna juni ut för att eleverna ska få sin tid. Är familjerna medvetna omdet?
På vilket sätt hjälper det att stänga skolorna? Om det ska ge någon effekt måste man väl stänga ner hela samhället? Jag tänker att föräldrarna åker till sina arbeten, dag 10 på karens blir förälder smittad på jobbet och smittar sina barn. Barnen återvänder till skolan och smittar sina kamrater innan hen har symptom. Så här dessa två veckor vart förgäves?
Om inkubationstiden är 5dagar borde det räcka att stänga hela samhället 1 vecka för att då ett stopp på spridningen.