Hur få liv i romantiken?
Hej!
Vi har varit gifta sen 2012 och har två barn och hus med allt vad det innebär.
Att man inte vill ha sex hela tiden kan jag köpa, finns ju liksom annat man vill hinna med också.
När frun nu inte vill ha sex så ofta har jag börjat förföra och uppvakta henne, vi har gått på dater, hittat på roliga saker ihop, ofta på hennes initiativ osv.
Dock verkar det som när hon insett att jag ändå vill ha sex har hon lite tappat intresset för att göra annat ihop också...
Allt som liknar romantik är uteslutet, om jag tex ordnar så att vi kan ta ett glas vin i soffan på fredagskvällen så säger hon att hon inte dricker alkohol, för att sedan nästa vecka dricka flera glas på en jobbtillställning.
Om jag ordnar så att barnen kan sova borta så att vi kan få lite tid för oss själva hemma så blir hon enkelt utryckt arg och ställer in eftersom det inte passar av den ena eller andra anledningen, för att sedan boka in barnvakt en annan helg när det passar med någon hon vill göra.
Kort sagt, det är som att hon inte bara inte vill ha sex, hon vill över huvud taget inte göra något romantiskt tillsammans.
Däremot pratar hon ofta och gärna hur hon ser fram emot när barnen är vuxna så att vi kan resa, eller att hon vill åldras tillsammans (vi är båda i 40-årsåldern) och sådana saker.
Jag tänker att man kan inte bara leva i framtiden på det sättet, livet handlar om att leva här och nu, inte bara att överleva.
Är jag en obotlig romantiker som tycker att ett äktenskap ska innehålla mer än att enbart dela vardagens slit tillsammans, och att det är det man gör som är Utanför vardagen som håller ihop relationen, inte tvärtom?