• Vevoz

Folk som hatar gravida

Jag har läst läskigt många trådar här på FL om folk (främst ofrivilligt barnlösa) som verkligen hatar gravida. De taggar varandra i trådarna o skriver om hur de vill slå alla gravida de ser, hur de börjar gråta av dem o allt sånt.

Känns läskigt att vistas ute som gravid om man inte vet vilka galningar som eventuellt skulle vilja sparka en i magen bara för man är gravid..

Tanken att någon skulle vara så avundsjuk på en att de fysiskt vill skada mig o mitt barn är ju helt absurt. 

Får ibland blickar av kvinnor på stan som bränner hål på en, de stirrar på magen o sen i mina ögon med mord i blicken. 

Någon mer som upplevt detta? Vad ska man göra ens? Sluta vistas ute för folk blir triggade av en gravidkvinna?

• Svar på tråden Folk som hatar gravida
  • Anonym (Grabben bredvid)

Nu är du väl ändå fullständigt ute och cyklar. Känner inte igen något av det du beskriver och har inte läst det någonstans överhuvudtaget.

• Anonym (Va)

Jag känner inte heller igen detta.

• Solblomma30

Det har jag inte alls upplevt. Tvärtom. Jag tycker att folk blir vänligare och gulligare mot en när man är gravid. Sen är det klart att någon som är ofrivilligt barnlös kanske mår dåligt av att se en gravidmage och tänker tråkiga tankar, men att tro att de skulle gå till attack på något vis känns helt verklighetsfrämmande för mig. Jag har faktiskt aldrig någonsin hört talas om det. Sånt borde skapa nyhetsrubriker.

Sen är det ju så att även om vissa blir avundsjuka när de ser en gravidmage så är steget från en ond tanke till en ond handling enormt stort. Normala människor kan tänka onda tankar utan att sätta dem i handling. Psykiskt sjuka människor, extremt psykiskt sjuka, kan kanske inte alltid det. Men människor med den typen av extrem psykisk sjukdom är väl inte farliga bara för gravida utan för människor i allmänhet. Så jag tror absolut inte att du som gravid behöver vara det minsta orolig.

• Lilant

Håller med ts, känns så läskigt att gå ut när man är gravid pga att människor vill göra än illa pga avundsjuka

• Anonym (A)
    Vevoz skrev 2020-03-02 16:12:14 följande:

Jag har läst läskigt många trådar här på FL om folk (främst ofrivilligt barnlösa) som verkligen hatar gravida. De taggar varandra i trådarna o skriver om hur de vill slå alla gravida de ser, hur de börjar gråta av dem o allt sånt.

Känns läskigt att vistas ute som gravid om man inte vet vilka galningar som eventuellt skulle vilja sparka en i magen bara för man är gravid..

Tanken att någon skulle vara så avundsjuk på en att de fysiskt vill skada mig o mitt barn är ju helt absurt. 

Får ibland blickar av kvinnor på stan som bränner hål på en, de stirrar på magen o sen i mina ögon med mord i blicken. 

Någon mer som upplevt detta? Vad ska man göra ens? Sluta vistas ute för folk blir triggade av en gravidkvinna?

Har aldrig upplevt. Har vart gravid 4 ggr.

Var glad du inte är barnlös
  • Anonym (m)

Har tyvärr upplevt det
    har blivit angripen två gånger när jag var gravid. Visserligen inte allvarligt, jag eller barnet kom inte till skada.

• Anonym (E)

Du har skrivit det här innan.

• Anonym (Ann)

Har varit gravid 3 ggr och aldrig upplevt det du nämner. Låter som lite paranoia i mina öron. Baserat bara på mina erfarenheter alltså.

• Anonym (förälder)

Va????
    Har jag aldrig varit med om och heller aldrig hört någon av mina vänner råkat ut för.
    Visst har barnlösa vänner blivit ledsna när alla runt omkring blivit gravida och visst har det varit jobbigt att höra om alla graviditeter för dom och dom har dragit sig undan och säkert känt att det är orättvist och inte velat höra mm.
    Men att någon skulle vilja misshandla en gravid kvinna eller känt sig hotade har jag aldrig varit med om.

Om någon barnlös som kämpar för att bli gravid skriver av sig och säger hon hatar alla gravida känns det mer som frustration men att där ta det till att fysiskt ge sig på en gravid eller att gravida har känt sig rädda har jag aldrig upplevt.
    Tror du läser in för mycket i folks blickar, hur ofta har du hört att en gravid har blivit misshandlat eller sparkad av en annan barnlös kvinna just bara för att hon är gravid?

Vilka är alla dessa hattrådar som jag missat?

Svar på tråden Folk som hatar gravida