Ska han fortsätta leva gratis på mig
Hej allihopa! Jag vill egentligen bara få opartiska råd då jag känner mig ganska frustrerad i den här frågan.
Jag träffade en kille för lite mer än ett år sedan, vi flyttade ihop efter ca två månader(jag vet det gick fort) jag sålde min bil och lånade en utav hans bilar i 7-8 månader.
Under dessa månader var jag den som betalade hyra, han betalade hyra två-tregånger dvs ca 4000-6000 kr jag råkade kantstötta fälgarna på hans bil och den andra (som var trasig sen innan) blev mer risig under tiden jag hade den. Jag som inte har pengar liggande på hög gav 15000 för att det var det däck och fälgar skulle kosta- det kostade bara 8000 dvs att han hade 2000 kvar till över.
Sedan beslutade han sig för att sluta med allt för att han tyckte att jag skulle betala för bilen jag lånat dvs lån och försäkring under dessa åtta månader i efterskott? Och var tror ni dom pengarna skulle trollas fram?
Vi började sen 7 månader tillbaka ha en hyra på 10-11000 som jag varje månad med min län betalar. Han bor alltså gratis medan jag skrapar efter korvören då jag jobbar inom vården och inte har så bra jobb. Jag står för det mesta i hemmet, jag betalar det mesta samt hela hyran. Jg ser till så att vi har mat hemma, möbler, att allting går runt medan han är borta på jobb eller är hemma och mest bara klagar och vill ha det på sitt sätt.. han tjänar jätte bra så det är inte att det sitter fast någonstans.. men han tycker inte att han ska betala hyra förrän bilen är betald(i hyra)
Vad tycker ni? Jag är så frustrerad, förnedrad av att ha känslan av att vara en fattig kyrkråtta som knappt har råd till mat medan han går och tex köper kamerautrustning för 30000 samma månad..
Ska det verkligen vara så här i en relation?