Gaydar skrev 2020-02-28 18:14:01 följande:
Bara så du vet! Man "blir" inte (hemska tanke?) gay - bara så där!
Faktum är att mäns sexuella lägning inte har ett skit med egen kukstyvnad att göra - Alls!
Även bögar kan tappa "spänsten" ibland. Det betyder inte att man då plötsligt blivit heterosexuell. Bara så där.. plötsligt..
Jag är fullt medveten om det. Ibland kan bristen på spänst bero på att man inte gillar partnern, då tog jag en heterosexuell som tror sig vara gay som roligt exempel. Ungefär som garderobsgay som är gift med en kvinna fast omvänt. Det är ändå 2020.
Det är nog något som kanske kan funka halvt ok i unga år, då man rent mekaniskt kan få stånd bara av att något känns skönt. Men i lite högre ålder, då blir det mer tydligt vad man gillar och inte gillar.
Tappa spänsten är onödigt oavsett läggning, därför rekommenderar jag ett läkarbesök och därigenom testosteron då det kan vara problemet. Testosteron är inget som gör någon mindre gay heller, det är något män behöver för att fungera oavsett om man är gay eller ej.
Om du är HBTQ och/eller bara känner någon som är man-till-kvinna trans som fått medicin för att få mindre testosteron så kan du se detta i action, hur personen blir trött, lättirriterad, tappar en del av muskelstyrkan osv. Nu är det ju något denne får ta och vill ta, men det är inte särskilt roligt alltid speciellt i den" tidsmässiga skarven" när testosteronet är i botten men östrogenet inte haft så bra effekt ännu.