jeanette02 skrev 2020-02-27 07:03:45 följande:
Jag förstår dig mer än du tror, tror jag. Då jag också har en kronisk sjukdom vilket gör sådana där grejer extra slitigt, plus ett av mina 3 barn har autism.
Men ibland är det sk*tjobbigt helt enkelt. Tycker inte du bör lämna av hänsyn till andra människor.
Även om jag förstår hur jobbigt det är just nu. Även barn får försöka lära sig att ibland är man ju som vuxen sjuk och då är mamma slut helt enkelt. Finns någon annan som kanske kan komma och ta ut barnen ett par timmar? Lite senare på dagen.
Största problemet är att stora blir utagerande och slår sin lillebror om han är uttråkad. Och jag kommer behöva tillbringa hela dagen på toaletten nu, så jag har ingen möjlighet alls att stoppa sånt vilket kan leda till att den lille skadas.
Tyvärr finns ingen annan som kan ställa upp heller. Jag har en svärmor i närheten som kan rycka in ibland vid sjukdom, men hon är livrädd för just magsjukor så där har hon sagt ifrån att det vill hon inte göra.
Efter mycket funderande har jag ändå beslutat att pappan får hämta stora idag. Jag har meddelat honom att det är vabb som gäller, men kan inte ta ansvar för hur han sköter sitt föräldraskap. Jag är verkligen inte alls bra så att ta hand om honom själv är inte ens att tänka på hur gärna jag än skulle vilja. Förhoppningsvis mår jag mycket bättre imorgon.