Barnlängtan hos partner
Hej!
Jag är en 32-årig kvinna som lever ihop med min sambo som är tre år yngre. Han vill skaffa barn snart, och jag är inte redo. Jag är rädd för att min frihet skall försvinna, och för att jag skall vara en dålig mamma, och för att jag inte skall få sova. (får jättemycket ångest om jag inte får sova klokt) Jag är också rädd för att jag inte skall kunna studera.
Jag har tidigare haft det tufft psykiskt, med psykossjukdom, mycket ångest, sömnproblem, och jag har nyligen fått diagnosen kronisk trötthet. Jag tar mediciner för dessa grejer och med en graviditet så måste jag sluta med dem, vilket jag också är rädd för. Jag har också en stor förlossningsrädsla. Så mycket handlar om att jag är rädd. Men han verkar inte lyssna, eftersom han har en så stor barnlängtan.
Grejen är att jag känner mig inte redo och känner mig pressad av honom. Men jag älskar honom så otroligt mycket att jag inte vill lämna honom pga detta.
Finns det någon därute som kan hjälpa mig att hantera denna situation? Jag tänker inte på något annat, och mår jättedåligt.