Säga upp bekantskapen med min vän?
För cirka 15 år sedan träffa de jag en tjej (som vän, jag är hetro) som jag klickade med direkt. Vi fick jättebra kontakt. Har kul ihop och kan prata om allt, är väldigt lika i personlighet. Har alltid sett henne som en av mina närmaste vänner. MEN problemet är att hon är totalt opålitlig. Lovar att ringa, att vi ska hitta på aktiviteter tillsammans men lämnar i 9 av 10 fall återbud pga att hon somnat i soffan, måste städa, laga mat, tvätta, baka etc etc, alltså inte pga av sjukdom. Hon jobbar bara 75% och aldrig övertid. Har barn i 20-årsåldern så inga småbarn hon måste hem till. Nu senast skulle vi åka på kryssning tillsammans och bestämde ett datum men eftersom hon är som hon är så bokade jag inget utan skrev ett sms nån vecka innan och frågade om hon fortfarande ville åka. Det ville hon inte. Skulle istället åka till en kompis i en annan stad. Hade jag bokat hade jag betalt runt 1000 kr, pengar som jag inte fått tillbaka. Är såååå trött på henne och att man aldrig kan lite på henne men samtidgt så har vi jättekul tillsammans när vi ses. Till saken hör att hon ofta skickar sms om vilken bra vän jag är och att hon saknar mej, vii måste ses snart etc etc men ändå beter hon sej som hon gör. Vad skulle ni göra, säga upp bekanskapen eller "ta det onda med det goda och fortsätta att umgås med henne"?