Hej,
jag känner igen mej i din fru. Jag och min ex man var gifta i 19 år, bodde tillsammans i 21 år. Jag trodde att jag blivit asexuell, jag hade ingen lust vare sej med honom eller att tillfredställa mej själv. Vårt förhållande var mer som ett kompisförhållande, och tror nog att vi båda inners inne visste att det inte var som det skulle. Jag äcklades vid tanken på sex, men skämdes samtidigt och önskade att jag skulle vilja ha honom. Men bortförklarade det med att jag "blivit gammal" att den tiden i mitt liv var förbi. Jag tyckte också att all närhet från hans sida var ett sätt för att han skulle få sex, vilket gjorde att jag drog mej undan också kramar och smekningar.
Sen träffade jag min nuvarande man, jag vet att det inte var helt ok, var ännu gift med mitt ex, blev överraskad över att känna igen. Blev helt överrumplad. Och det var inte endast en fysisk attraktion, det var allt, och vi hoppade inte genast i säng, utan lärde först känna varandra som vänner, jag berättade åt min man omgående att jag inte längre kunde vara tillsammans med honom. Och att det var dags att bryta upp.
Det jag upplevt nu är kärlek på alla plan och ett sex som jag inte aldrig upplevt förr, därför att det är så mycket mer än det fysiska.
Tyvärr låter det som om ni förlorat det, och jag vet av egen erfarenhet att det inte går att trolla fram, kanske andra upplevt annat, men i vårt fall älskar vi nog varandra, jag och min ex man, men inte romantiskt, det är ett kamratskap, som jag nu saknar, men det var inte "rätt" kärlek. För älskar man varandra romantiskt finns nog lusten där.
Önskar jag kunde ha varit mer positiv, men tror tyvärr att ni har svårt att hitta lusten igen....