• Kalmarkillen

ej sex lust

jag undrar om det finns någon som har som jag ! en fru som inte jag kan nämna något om sex fören hon blir iriterrad av någon anledning och säger du är bara ute efter att knulla , men det vet hon så väll att vi inte bara har gjort vi har haft ett varierande sex liv . men hon har helt tappat intresset för det, inte ens hon själv  vill göra det skönt för sig som hon så många gånger gjort med mej vid sin sida och ensamen .

• Svar på tråden ej sex lust
  • Anonym (Alme)

Hur är erat intimaliv förutom sexet? Kramas och pussas ni mycket? kan ni ha djupa samtal? Kan ni skratta och busa? Uppvaktar ni varandra? Ger ni varandra uppskattning på saker som inte har med utseende att göra?

En bristande lust från någon som tidigare varit sexuell brukat vara en indikation på att relationen är inne i en sämre period..

• Anonym (G)

Jag var i samma situation. Omöjligt att diskutera. Ibland trodde jag att hon var lesbisk. Jag lämnade henne och det var det bästa jag gjort.

• Egon den stora

Du behöver inte söka jättemycket här för att se att det verkar vara det normala som händer efter några barn och ett antal år som gifta.

Likadant för mig. Att ens ta upp ämnet känns hopplöst. Då tänker man bara på sex typ.

Mitt svar brukar vara att, nej jag tänker inte bara på sex, men just nu gjorde jag det och ville prata om det.

Då pressar jag henne visst.

• Kalmarkillen

i bland  kan hon känna för en kram eller en puss men det känns som att hon gör det bara för min skull , vi kan prata men inte om djupa saker .det måste vara sådand som är  om känslor eller på det allvarliga planet inte små prat det är onödigt
    det verkar som hon både vill att jag tar i henne och inte  jag tror faktiskt att hon har Asperges typ så hon inte vet hur hon ska vara ..

• Anonym (G)

Problemet är att din fru tycker att ni har det bra och hon tar dig för given. Hon undviker ämnet för hon vill inte förändra något. Jag var gift med mitt ex i 20 år, de senaste 4 åren var som att bo med en syster. Jag övervägde att vara otrogen men det var inget alternativ. Då jag insåg att jag hade ca 30 år kvar av mitt liv var enda utvägen att separera.

• Mozzarella77

Hej,

jag känner igen mej i din fru. Jag och min ex man var gifta i 19 år, bodde tillsammans i 21 år. Jag trodde att jag blivit asexuell, jag hade ingen lust vare sej med honom eller att tillfredställa mej själv. Vårt förhållande var mer som ett kompisförhållande, och tror nog att vi båda inners inne visste att det inte var som det skulle. Jag äcklades vid tanken på sex, men skämdes samtidigt och önskade att jag skulle vilja ha honom. Men bortförklarade det med att jag "blivit gammal" att den tiden i mitt liv var förbi. Jag tyckte också att all närhet från hans sida var ett sätt för att han skulle få sex, vilket gjorde att jag drog mej undan också kramar och smekningar.

Sen träffade jag min nuvarande man, jag vet att det inte var helt ok, var ännu gift med mitt ex, blev överraskad över att känna igen. Blev helt överrumplad. Och det var inte endast en fysisk attraktion, det var allt, och vi hoppade inte genast i säng, utan lärde först känna varandra som vänner, jag berättade åt min man omgående att jag inte längre kunde vara tillsammans med honom. Och att det var dags att bryta upp.

Det jag upplevt nu är kärlek på alla plan och ett sex som jag inte aldrig upplevt förr, därför att det är så mycket mer än det fysiska.

Tyvärr låter det som om ni förlorat det, och jag vet av egen erfarenhet att det inte går att trolla fram, kanske andra upplevt annat, men i vårt fall älskar vi nog varandra, jag och min ex man, men inte romantiskt, det är ett kamratskap, som jag nu saknar, men det var inte "rätt" kärlek. För älskar man varandra romantiskt finns nog lusten där.

Önskar jag kunde ha varit mer positiv, men tror tyvärr att ni har svårt att hitta lusten igen....

• Mozzarella77

Hej,

jag känner igen mej i din fru. Jag och min ex man var gifta i 19 år, bodde tillsammans i 21 år. Jag trodde att jag blivit asexuell, jag hade ingen lust vare sej med honom eller att tillfredställa mej själv. Vårt förhållande var mer som ett kompisförhållande, och tror nog att vi båda inners inne visste att det inte var som det skulle. Jag äcklades vid tanken på sex, men skämdes samtidigt och önskade att jag skulle vilja ha honom. Men bortförklarade det med att jag "blivit gammal" att den tiden i mitt liv var förbi. Jag tyckte också att all närhet från hans sida var ett sätt för att han skulle få sex, vilket gjorde att jag drog mej undan också kramar och smekningar.

Sen träffade jag min nuvarande man, jag vet att det inte var helt ok, var ännu gift med mitt ex, blev överraskad över att känna igen. Blev helt överrumplad. Och det var inte endast en fysisk attraktion, det var allt, och vi hoppade inte genast i säng, utan lärde först känna varandra som vänner, jag berättade åt min man omgående att jag inte längre kunde vara tillsammans med honom. Och att det var dags att bryta upp.

Det jag upplevt nu är kärlek på alla plan och ett sex som jag inte aldrig upplevt förr, därför att det är så mycket mer än det fysiska.

Tyvärr låter det som om ni förlorat det, och jag vet av egen erfarenhet att det inte går att trolla fram, kanske andra upplevt annat, men i vårt fall älskar vi nog varandra, jag och min ex man, men inte romantiskt, det är ett kamratskap, som jag nu saknar, men det var inte "rätt" kärlek. För älskar man varandra romantiskt finns nog lusten där.

Önskar jag kunde ha varit mer positiv, men tror tyvärr att ni har svårt att hitta lusten igen....

• Anonym (Alme)

Att leva ett helt liv tillsammans är inte som det var förr. Då levde man inte lika länge och man arbetade hårt för att överleva. Idag umgås man tightare och under längre tid än man gjort förut. Det kräver mer omsorg av relationen..

Ska man fixa att leva ett helt liv tillsammans måste man få till nytändningar. Din kvinna vill knappt mysa och inte prata om djupa saker. Ni är påväg ifrån varandra. Där måste ni båda börja jobba för att få ihop det igen. Hittar ni tillbaka till varandra så kommer också sexet.

• Anonym (kvinna)

Jaag har samma problem, fast med min man. Han känner knappt sexlust längre och jag känner mig jätte oattraktiv för honom...

• Anonym (farsan)

Känner helt igen mig. Är precis så här också.

En relation ska innehålla vissa ingredienser, sex är en av dem. Och har man tappat lusten så får man jobba på att få tillbaka den inte tro att den kommer med posten helt plötsligt.

Det är bara jag som försökt få till något de senaste 10 åren, eller kanske alltid?

Någon gång, om ens bara en enda gång vore det kul om hon försökte. En enda gång!

• Anonym (desperat gift man)

Jag sprängs snart av kåthet... sexlivet under 20+ år som gifta har ALDRIG varit särskilt aktivt... jag blir knäpp

Svar på tråden ej sex lust