Flytta ihop 18 år
Hej!
Jag är en tjej på 18 år och min pojkvän är lika gammal som mig. Vi har varit tillsammans i cirka 7 månader. Vi tar båda studenten i vår och tänker studera vidare till hösten och kommer därför vara tvungna att flytta, eftersom ingen av oss tycker att utbildningarna här är intressanta. Han vill gå en specifik utbildning som bara finns på ett ställe medan jag vill gå en mer allmän som finns på många olika universitet (bland annat i den stad han vill till). Det var han som kom på idén att vi skulle kunna flytta ihop och jag tycker att det låter trevligt, eftersom ett distansförhållande låter ansträngande. Hittills går vårt förhållande bra och vi har inte haft några stora bråk alls, utan vi löser de små problem vi har. Jag kommer nog att söka till universitetet i den staden i alla fall, eftersom beslutet måste tas först i juni tror jag, då man måste tacka ja eller nej till studieplats. Då kommer vi ha varit tillsammans i ett år. Är det naivt att tro att vi kan flytta ihop när vi bara har varit tillsammans en så kort tid och är unga?