• Ela90

Gravid och känns obehagligt

Är gravid i v 18 och har hela tiden obehag i magen .. känns hela tiden konstigt, det gör inte riktigt ont mer känns obehagligt. Kan inte ligga / sitta bekvämt .. känns som en hård klump på magen när jag går. Som ett tryck på magen hela tiden. Känns så otympligt... någon annan ?

• Svar på tråden Gravid och känns obehagligt
  • Lilant

Kallas att vara gravid :) kommer kännas så i minst 20 veckor till :)

• Ela90

Antar det :( men är de så obekvämt för alla verkligen ?

• Fjäril kär

Yes så är det att vara gravid. Känslan blir något bättre när magen blir större och man kan hitta andra sätt att avlasta kroppen.

• cleoeme

För alla är det inte alls obekvämt. Men det finns många som tycker det. Vissa kvinnor tycker inte om att vara gravid helt enkelt. Jag älskade dock min fina runda gravidmage.

• eme141

Jag har en del sammandragningar,började i vecka 16, det är ingen fara så länge det inte gör ordentligt ont. Men kan vara nog så jobbigt!

• Ela90

Jag har molvärk ofta oxå.. inte så mycket men tillräckligt för att inte vilja göra nånting... detta blev visst en klagotråd nu... sorry

• Heliena

Haha, japp! Var värst i början när man var ovan. Kunde inte ens ha byxor som satt åt eftersom de satt där klumpen kändes. Väldigt obekvämt och jag började med höga gravidbyxor redan i vecka 8. Nu är jag i vecka 29 och den såkallade klumpen är ännu större ;)

• Ela90

Får typ lite panik av att jag ska bli ännu tyngre, större, andfåddare, slöare osv.. listan kan göras lång lol. Vägde 54 kg på 173 cm innan graviditet och väger redan nu 60kg på 18 v gravid. Tror jag aldrig vägt så mycket ..

hur mycket har ni andra gått upp ?

• Heliena
    Ela90 skrev 2020-02-09 19:33:45 följande:

Får typ lite panik av att jag ska bli ännu tyngre, större, andfåddare, slöare osv.. listan kan göras lång lol. Vägde 54 kg på 173 cm innan graviditet och väger redan nu 60kg på 18 v gravid. Tror jag aldrig vägt så mycket ..

hur mycket har ni andra gått upp ?

Jag är 180cm lång och vägde 74kg innan jag blev gravid. Nu väger jag 92kg. Inte jättekul att gå upp så mycket, men jag mådde pyton i 19 veckor och var tvungen att äta varannan timme för att inte kräkas. Har heller aldrig vägt så mycket, men vad gör man?
  • Ela90

Man står ut såklart.. allt e ju värt ens lilla bebis i magen. Men tycker det är ok att klaga ibland oxå... självklart vill man inte byta bort sin bebis men det är ändå ok att känna såhär! Visst ? <3

• Heliena
    Ela90 skrev 2020-02-09 19:44:59 följande:

Man står ut såklart.. allt e ju värt ens lilla bebis i magen. Men tycker det är ok att klaga ibland oxå... självklart vill man inte byta bort sin bebis men det är ändå ok att känna såhär! Visst ? <3

Klart det är okej att klaga! Jag är inte överförtjust i att vara gravid direkt.. Tycker man läser glamourösa berättelser om hur fantastiskt det är att vara gravid och hur vacker och kvinnlig man känner sig.. För mig är det raka motsatsen. Men såklart är det värt det! Snart har man sin lilla guldklimp i famnen och då är alla krämpor ett minne blott!
  • Ela90

Samma här.. inget gravid glow här inte. Snarare finnar överallt, flottigt dassigt hår och svullen överallt

• Taffer86

Vecka 20 här och haft sammandragningar sen vecka 11...

Haft mycket ont tidigare, men det är som tur är bättre nu.

Jag märker när ena lagt sig långt ner, då trycker det på som bara den och det är obehagligt.

Magen är också konstant spänd numera, men sammandragningarna är inte lika påtagliga länge.

Detta är min tredje graviditet och jag minns inte hur det var de andra två gångerna (minsta blir 8 år i år), detta är dock första med två

Tänker också många gånger att hur fasen ska man fixa att bli ännu större, magen är redan nu i vägen

Svar på tråden Gravid och känns obehagligt