Har terapi el dylikt hjälpt någon man?
Min man har ingen sexlust. Vi har levt ihop i 3 år och det har till 99% varit jag som tagit alla initiativ till sex. Han nekar inte, tycker det är skönt när det väl händer, men har inget eget driv. Han onanerar inte, han konsumerar inget porr. A-sexuell.
Vi har i princip bestämt att vi ska skiljas nu. Det är för jävligt.
Han har varit på utredning. Inga fysiska problem. Han har prövat tabletter för ökad sexlust. Han har börjat gå till gym 1 ggr i veckan. Visst, hemmamiljön är stressig då han pendlar långt till jobb och vi har småbarn, men det är ju inte ovanligt. Han har gjort Leigh sexolog kurs, Vi har varit hos en sexolog sedan sept förra året och gjort övningar hemma. Vi har pratat och pratat och pratat. Grälat och grälat. En förklaring kan vara att han i princip levt i celibat i många år då han hade sexlust och denna tiden gjorde att lusten försvann. Men inget vi gör hjälper. Nu är han i ny samtalsterapi. Frågan är; kommer det hjälpa? Har någon man verkligen blivit hjälp av någon typ av terapi? Vad hjälper? Om porrklubb med sexiga dansare i Danmark hjälper så betalar jag mer än gärna för kalaset. Jag är beredd att prova allt. Han tillåter inte att jag tar en älskare. Brist på sexuell njutning, lek och närhet gör att jag känner mig tvungen att skilja mig trots att jag älskar honom och att vi har barn, hus och jag är arbetslös. Skitsituation med andra ord.
Har terapi el varsomhelst hjälpt någon mot obefintlig sexlust och eget driv????
Snäll hjälp