• JJ1234A

Skolval

Hej,

Har någon här personlig erfarenhet av Östermalmsskolorna Carlssons respektive Campus Manilla? Vår son har kommit in på bägge och vi måste bestämma oss vilken vi vill köra på redan imorgon fredag. All info är av intresse, men det som stått i media/sociala medier kan vi redan på våra fem fingrar.

Tack på förhand för hjälp med att lösa detta I-landsproblem :)

• Svar på tråden Skolval
  • Anonym (Anna)

Att du ens tvekar :)

Sätt inte ditt barn på Carlssons.

Grattis till att din lille kommit in. CM är en mycket bra skola.

• JJ1234A

Hej Anna,

Om du visste hur mycket vi uppskattar ditt svar! Orkar du utveckla/motivera lite så vore det verkligen Guld! Carlssons känns stabilt och tryggt med en gedigen ledning, medan Manilla vad vi förstår har tampats med en del problem som inte verkar hanteras så superbra. Samtidigt är ju CM en spjutspets rent pedagogiskt, miljömässigt, förutsatt att det grundläggande klaffar, det är just det vi är osäkra på.

Tack igen // Johan 

• Anonym (Anna)

Jag skulle nog våga påstå att de problem som synts i media inte är helt och hållet hela sanningen. Men jag skulle nog säga att de problem som varit inte kan fortsätta. Problem som uppstår åtgärdas fortare.

Det är faktiskt en trygghet i att föräldrarna till barnen som går där är väldigt på och krävande. Det är föräldrar som kan flytta berg sas. Skolan överlever inte om föräldrarna misstror skolan.

En klysha men du vet ju vad som brukar sägas. Alla företag (CM här då)har lite barnsjukdomar i början innan allt rullar på.

Sätter ni ert barn i CM så har ert barn vänner för livet och ett kontaktnät som inte ett enda cv slår.

Jag har två i förskoleklass (annan skola) och för vår del är det viktigt att barnen ska tycka det är kul. Att pedagogerna fångar upp barnen och leker fram och behåller barnens nyfikenhet och glädje till att lära sig mer.

Den biten tror jag CM har. Samt att de har naturen och lugnet utanför.

Carlssons har ju rätt trafikerade gator runt om och en liten asfaltsgård (det fungerar säkert för vissa men inte för oss).

Nu är ju dessa skolor väldigt speciella med tanke på vilka personer som satt sina barn där. Så media skriver gärna om dem om de skulle få nys om något av nyhetsvärde. Jämför samma problem med en skola i förorten så skulle det inte nämnas i media alls. Tänker lite perspektiv här.

Sedan får du inte heller glömma att prinsessan Estelle går på CM. Hon hade ju inte gått kvar där om det hade varit så dåligt som media skrivit.

Antar du inte blir klokare av mina ord men så här tänker jag.

Lycka till med skolvalet :)

Svar på tråden Skolval