Anonym (Q) skrev 2020-02-05 13:13:34 följande:
Du får inte jobba under samma tid som du har FP om du har det?
Det har jag inte tänkt göra.
Anonym (C) skrev 2020-02-05 14:44:27 följande:
Jag funderade på samma häromdagen. Hundrastning/passning skulle ju kunna vara en grej...när man ändå ska ut och gå med barnvagn kan man ju likaväl ta med sig en jycke och få lite betalt. Annars har jag inte direkt några idéer.
Jag tycker om att pyssla med olika saker, så renovera möbler kanske och sälja eller måla tavlor som man sedan kan sälja med kan ju jag göra. Vet inte om du är händig av dig men kan ju vara ett tips också.
Är väl inte sådär jätte kreativ haha. Händig ja. Men är inte så bra på att designa saker.
Rebecca1987 skrev 2020-02-05 14:46:58 följande:
Jag var barnvakt en heldel under tiden som mammaledig. Åt exempelvis barn på natten åt någon som hade nattjobb, på helger om någon ville gå i väg på middag, eller dejt eller något. Fika har jag sålt med hemifrån. Bakat medan barnen sover.
Okej. Tack för tips! Pratade med kommunen och man måste ha tillstånd för att få baka och sälja. Ett par gånger per år på t ex marknad är ok. Men annars måste man ha tillstånd. Och det var så mycket krav. Inga barn eller djur får ha tillgång till köket där man bakar. Det ska finnas separata kyl och frys för ingredienser etc.