• Salkin

Rädd att jag har en hjärnblödning

Hej!

Är 22 år och har nyss börjat träna.. Igår gjorde jag massa situps och magövningar. Körde på tills jag var helt slut. När jag ställde mig upp fick jag väldigt ont i huvudet. Smärtan kommer igår men den är mycket lättare nu.

Enligt google och vissa läkare på Youtube när man får en plötslig huvudvärk medans man tränar är det förmodligen en hjärnblödning. Nyss varit på akuten och läkaren gjorde massa tester typ kollade min balans och allt sånt. Allt var bra osv. Men är fortfarande orolig har nån varit med om nåt likande?

Har inga andra symtom än huvudvärk

• Svar på tråden Rädd att jag har en hjärnblödning
  • Anonym (lekare)

Inte undra på att sjukhusen går på knäna av folk som springer där med sina åkommor hela tiden.

Du har vätskebrist. Drick vatten så går det över.

• enanna

Smärtan ska vara väldigt intensiv isåfall! Eftersom den kom när du ställde dig upp så tänker jag att blodtrycket inte riktigt hängde med och att du är utmattad helt enkelt :) Knappast något att oroa sig över!

• Salkin

Du har nog rätt kanske fick migrän eller nåt. Har fortfarande ont i huvudet men smärtan kommer och går.

• Ragnar

En sorts huvudvärk som kommer väldigt plötsligt och kan upplevas som lika intensiv som vid hjärnblödning är Hortons huvudvärk. Men det som är typiskt för Hortons är just att den kommer och går och att den bara är på ena sidan av huvudet. Innan huvudvärken slår till så tåras ofta ögat. Jag fick första kastet strax före jag fyllde 30 år och det var en så intensiv huvudvärk, som kom plötsligt när jag var på jobbet, att min arbetsgivare blev riktigt orolig körde mig till akuten. Där misstänkte de också hjärnblödning. Men bara 10 min efter att jag kommit dit  försvann huvudvärken lika plötsligt som den kommit, för att sen komma tillbaka efter lite mer än en timme. Det första anfallet höll i sig i 3-4 dagar. Efter det har det bara hållt i sig 1-2 dagar och kommit ungefär vartannat år. Har hört om några som fått migrändiagnos när det varit Hortons.

Svar på tråden Rädd att jag har en hjärnblödning