• fallout2020

Sova på soffan permanent - Ska man köpa en resårmadrass, skummadress eller bäddmadrass?

Jag äger en IKEA SÖDERHAMN soffgrupp:

www.ikea.com/se/sv/cat/soederhamn-serie-22178/

och på grund av platsbrist, vill jag bli av med sängen och göra om soffgruppen som en permanent säng.

Enligt IKEA finns det en uppsjö av olika madrasser:

- Resårmadrasser - www.ikea.com/se/sv/cat/resarmadrasser-24828/
    - Skummadrass - www.ikea.com/se/sv/cat/latex-skummadrass-24823/
    - Bäddmadrasser - www.ikea.com/se/sv/cat/baeddmadrasser-24826/

Har någon tips på vilken typ av madrass som är mest lämplig för att göra soffan till en säng?

Vad skulle ni ha valt?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sova på soffan permanent - Ska man köpa en resårmadrass, skummadress eller bäddmadrass?
  • Mascaraklumpar

En tjock (ca 8-10 cm) och bra bäddmadrass hade jag valt. Då kan man bädda den på morgonen och enkelt rulla ihop allting och lägga undan någonstans, samtidigt som det blir tillräckligt bekvämt att ligga på.

• Mascaraklumpar

Eller menar du att du ska ha madrassen på soffan hela tiden och inte göra om den till soffa igen under dagen?

• Lisa112

Har en bäddsoffa (längsbäddad) från Bäddsofflagret (länk här) som är helt suverän som permanent säng. Dyr, ja! Men SÅ värt det!!! Man slipper allt krångel med extramadrasser osv. utan själva soffsittdynan är redan "allt-i-ett".

Svar på tråden Sova på soffan permanent - Ska man köpa en resårmadrass, skummadress eller bäddmadrass?