• Orchido84

Studiedagar?

Nu riktar jag främst denna fråga till de som jobbar inom skola, jag och min gubbe hade lite olika funderingar på vad personalen på skolan egentligen gör dessa studiedagar. 

Jag menar på att de går på utbildning?

Han säger att de är hemma och slöar?

Vem är det som har rätt??

Vad gör man på dessa studiedagar?

• Svar på tråden Studiedagar?
  • Magical

Studiedag = studier för personal.

Vi har fortbildning av olika slag. Ibland åker man iväg på konferens, ibland går vi på föreläsningar och ibland arbetar vi med utvecklingsarbeten. 

Tycker frågan är oerhört imbecill. Vad är de får en man du har som inte vet att skolpersonal arbetar på studiedagar? 

• Orchido84
    Magical skrev 2020-01-30 19:13:04 följande:

Vi har fortbildning av olika slag. Ibland åker man iväg på konferens, ibland går vi på föreläsningar och ibland arbetar vi med utvecklingsarbeten. 

Tycker frågan är oerhört imbecill. Vad är de får en man du har som inte vet att skolpersonal arbetar på studiedagar? 

Nu behövde du inte gå attack på min man, ville bara veta vem som hade rätt.
  • Orchido84
    Magical skrev 2020-01-30 19:13:04 följande:

• FtS70

Har din man ofta rätt i andra frågor? Känns han som en auktoritet i diverse sammanhang?

• Kusinen

Som sagt, det är alltså forbildnings- och planeringsdagar för personalen, kurser, konferenser, föreläsningar, osv.

• Solblomma30
    Orchido84 skrev 2020-01-30 19:17:58 följande:

Jag kan förstå irritationen över din mans kommentar. Han säger att skolpersonalen är, citat: hemma och slöar. Det kan man kanske förstå att det väcker irritation? Lärare är nog generellt sett inte en slöande yrkeskår. De allra flesta sliter som djur på jobbet. Det heter studiedag för att lärarna vidareutbildar sig då. Studerar.
  • AndreaBD

På en studiedag är lärare ALDRIG hemma. Antigen är de på en konkret utbildning, en kurs eller så, eller så jobbar de tillsammans av en lista med saker som måste göras, som man inte hinner med annars. Och det brukar då också innehålla någon slags fortbildning, men man kanske också tar en del av dagen till att diskutera och ta beslut om något viktigt.  Ibland kan skolan hyra in någon föreläsare och sedan jobbar man i grupp med någon uppgift till det. 

Svar på tråden Studiedagar?