• Auri79

Någon som fått avsmak för kaffe som INTE var gravid?

Plötsligt för någon vecka sedan fick jag avsmak för kaffe.

Jag har inte tänkt så mycket på saken, vi planerar inte barn så jag tänkte inte ens tanken på graviditetssymptom, tyckte det var lite märkligt bara eftersom jag alltid dricker kaffe.

Så igår när jag satt med mitt frukostté, gick en ekvation upp för mig:

Vi hade sex någon dag innan ÄL...
    Avsmaken för kaffe kom 7-10 dagar efter sexet... (i tid för ägget att ha fäst och hormoner att börja utvecklas...)
    Mensen skulle ha kommit i förrgår...
    Har lite feber... (Hade feber kring BIM vid min första graviditet)

Har läst många som skriver att de fått tidig avsmak för kaffe. Nu undrar jag ifall det finns någon som varit med om att avsmak för kaffe berott på något annat än graviditet?

Känner mig övertygad om att mensen kommer när som helst, och mest orolig för varför kaffe plötsligt känns så äckligt!!?

• Svar på tråden Någon som fått avsmak för kaffe som INTE var gravid?
  • Vevoz

Om du börjar få symptom kan du ha tillräckligt med HCG för att plussa tänker jag. Ta ett test, om det visar svagt eller negativt är det bara att avvakta o testa igen

• m1n4x

Jag var inte gravid när jag fick avsmak för kaffe. Jag var utmattad pga. långvarig stress och min kropp verkar förknippa kaffe och kaffedoft till stress.

• Auri79

Här kommer ett sent svar i min gamla tråd. Jag var inte gravid. Hade en del mysko symptom i februari efter det där. Har nu testat positivt på antikroppar för covid19. Kan det ha varit corona som orsakade smakförändringen?!

Svar på tråden Någon som fått avsmak för kaffe som INTE var gravid?