Någon vuxen som tagit imovane? Erfarenhet
Hej, någon här inne som har erfarenhet av imovane? Har sista veckan haft riktigt svårt med sömnen, började redan veckan innan med lite kaos på jobbet som jag tror ställde til sömnen, men det blev iaf värre denna v. Har varit både hos psykolog och läkare och lyft problemet. De kommer ju med olika teorier och behandlingssätt, men psykologen tyckte också att jag skulle få något läkemedel för att få ordning på sömnen som just nu hakat upp sig. Ibland somnar jag men vaknar efter 2 timmar och snurrar sedan runt i flera timmar..
Jag fick först atarax av en läkare för hon tyckte det kändes som jag hade ångest, men den hjälpte inte ett dugg och dagen efter var jag som ett vrak. Gick tillbaka och fick träffa en annan läkare som sa att du måste få sova så hon skrev ut imovane. Tog den igår för första gången och jag minns inte när jag somnade men det gick ganska fort..
Vaknade som vanligt och kändes som att jag sovit länge . Tittar på kl och det hade bara gått 2,5 timme.. sedan vet jag inte hur mkt mer jag sov inatt men jag hade ju haft förhoppning att sova mer än så kort ...
Någon som har erfarenhet av imovane? Verkar ju fungera olika på alla.. Jag fick 5 mg för jag är ganska liten.
Skall man testa att lägga sig senare närmare den tiden jag ofta vaknar och ta tabletten då så kanske man sover sedan??