Mima93 skrev 2020-02-02 13:57:40 följande:
Hoppas det andra är bättre ? Har alla prover och undersökningar sett bra ut för dig? För oss är det bara jag som behövt lämna blodprov, konstigt att sånt skiljer sig åt...
Åh har ni haft långa väntetider? Går ni privat eller via landstinget? För oss har allting gått väldigt snabbt, jag ringde kliniken innan jul och fick tid för första träffen redan 14e januari, veckan efter lämnade jag blodprov och veckan efter det äggledarspolning och då fick jag även veta att allt sett bra ut hittills. Min sambo ska lämna spermaprov denna veckan och sen åker vi utomlands så nästa möte är i början på mars då vi får veta resultaten av alla prover och nästa steg. Jag var inställd på många månaders väntan, men det har gått snabbt.
Vi håller tummarna. Första blodprovet såg bra ut och äggledarspolningen visade på fripassage och inga avvikelser. Efter detta lämnade jag ytterligare blodprover, ej fått svar på dessa än. Sambon lämnade blodprov i samband med det 2:a spermaprovet, han sa de bland annat kollar testosteron.
Nej, egentligen inte. Vi skickade en egenremiss i slutet september förra året och 3 veckor senare fick vi hem brev om infertilitetsutredning, jag skulle lämna blodprov och sambon spermaprov, tre veckor efter proverna ringde vi och bokade en tid. I november var vårt första läkarbesök, då fick vi reda på sambons dåliga provsvar och att skulle göra ett nytt i slutet av januari, vilket han gjorde denna veckan. Så nu väntar vi på att läkaren ska kontakta oss, vet inte hur lång tid det kommer ta...
Skönt att ni fick tid så snabbt. Vi går via landstinget, var hos en privat först men var väldigt missnöjd med läkarens bemötande.