Höj barnbidraget!!!!
Alltså, barnbidraget måste höjas! Likaså flerbarnstillägg. Jag känner även att jag inte får tillräckligt med tid tillsammans med mina barn, och det vore därför inte mer än rätt att alla ska få ta ut tre års föräldraledighet! Pensionsåldern bör höjas till 80, och jag anser även att det ska bli lag på VAB minst tre dagar efter att barnet är friskt. Sen ska staten bistå med barnvakt minst en kväll i veckan så man kan få till lite egentid. Blöjor av märket Pampers eller Up&Go ska alltid finnas på förskolan och bekostas av förskolepersonalen. Anser också att alla barn under 15 år har rätt till statligt finansierade kläder, så de alltid kan passa in och att vi föräldrar inte behöver känna oss usla om vi inte har råd med rätt märken etc. Det skulle minska mobbningen och förbättra den psykiska hälsan. Alla småbarnsfamiljer ska även ha rätt till ett betalt friår, och då få en miljon i bidrag av staten. Per barn och per förälder. Skolan är alldeles för hård, och lärare ska förbjudas utvisa stökiga elever! Jag anser även att skolan ska ha minst tre veganska alternativ i matsalen, samt att veganer inte ska behöva äta i samma matsal som asätare.