Min f.d. svärmor som inte haft kontakt med min min förälder på 15 år vill komma på hens begravning.
Min förälder har gått bort efter en tids sjukdom.
På torsdag är det begravning och min f.d svärmor som inte träffat mina föräldrar sen skilsmässan vill komma på begravningen. I 15 år har de aldrig setts, inte pratat mer än om de stött på varandra av en slump.
Jag förstår inte varför hon ens föreslår detta. Jag vill inte ha henne där. Min vän sa att man inte borde förbjuda någon att ta farväl. Men jag håller inte med. Min förälder var inte viktig för henne när hen levde. Varför då gå på begravningen?
Att de för 15 år sen sågs hemma hos mig på julen är ingen anledning anser jag. För övrigt finns ingen konflikt. Kontakten mellan dem bröts kan man säga i och med skilsmässan.
Min förälder var inte intresserad av att träffa min fd svärmot när hen levde så jag tror inte hen hade någon önskan om att hon skulle komma på begravningen heller. Min fd svärmor har aldrig brytt sig om mig eller min familj på det viset jag anser man borde. Därför skilde jag mig då hennes son var likadan. Jag har ingen nära kontakt med min fd svärmor, jag vill inte ha henne på begravningen. Hon är inget stöd, tvärtom ett irritationsmoment för mig att se henne där då varken jag eller min förälder ville umgås med henne efter skilsmässan.
Hur oförskämd tycker ni jag är som kommer säga att hon inte är bjuden/ att vi ska ha en privat tillställning?