Hej Allihopa
Hej Alla underbara människor :)
Jag har fått ett problem och behöver hjälp med lösningar från er om ni har något.
för att berätta om mitt problem måste jag berätta hela historian.
Efter att ha flyttat utomlands pga min man valde vi att flytta hem till sverige igen 2016. Då var vi bostadslösa och fick bo på hotell efter att ha bett kommunen för hjälp.
Efter nästan 1 år fick vi en lägenhet. Jag började studera och allt gick bra. Men sen blev jag inte erbjuden något fast jobb utan bara timanställd där jag kunde jobba några dagar i månaden. Just nu är jag arbetssökande och min man har precis fått ett jobb som har började i måndags. Jag fick försöjningsstöd och idag fick jag reda på att tyvärr kommer dom neka min ansökan och min mans ansökan om ekonomiskstöd pga att jag missat ett viktigt möte. Det har aldrig hänt mig innan men har haft så mycket med barnen och julen och sjukdomar att jag kom bort mig ett tag. Just nu prioriterar vi hyran och jag undrar hur kan jag gå tillväga för att få hjälp på annat sätt med hyran? den ligger på 10456 kr så det är mycket pengar. Har hela dagen försökt ta lån men blir nekad av alla. Hyr från ett företag som har 1 veckas uppsägning och ingen påminnelse. är så rädd att bli vräkt för jag har 3 barn. Jag vet att det var mitt misstag men ibland blir det för mycket för någon vi är bara mänskliga . snälla snälla från djupet av mitt hjärta vad kan jag göra??