• Sujo95

Lämna på dagis eller inte?

Min 3-åring vaknade 04:30 och har inte kunnat somna om sen dess, tanken är att jag ska lämna honom på dagis 7:30. Han somnade inte förens vid 21:00 igår så hade inte tänkt väcka honom förens det var dags att åka så han kunde äta frukost där men nu vaknade han ju alldeles för tidigt och är orolig att han inte kommer orka med dagis idag. Brukar vanligtvis hålla honom hemma när han sovit dåligt men har ett möte idag strax efter 8:00 och ska hämta från dagis igen 14:30, ska jag ställa in och stanna hemma eller lämna på dagis ändå?

• Svar på tråden Lämna på dagis eller inte?
  • Anonym (Mamma till 3)

Jag hade lämnat . Tala om att han sovit dåligt, är han väldigt trött och inte orkar så får de ringa.

• Anonym (Johannaå)

Känner verkligen igen mig, händer oss ofta att 2-åringen vaknar runt 2-3 och somnar vid 06.. Jag brukar skicka iväg till förskolan ändå, skulle inte få vara annat än hemma annars. De har aldrig märkt av större trötthet dessa tillfällen heller.

Jag tycker gott du kan skicka iväg barnet, kanske kan han få sova lite extra istället om han sover middag?

• Anonym (Ebba)

Jobbar som förskollärare. Förstår att det är försent för denna gång men inför nästa.

Du ska förstås göra det som känns rätt utifrån dig och ditt barns mående. Men jag hade sagt att du skulle prova att lämna och be förskolan ringa dig om det inte fungerar. Om du ändå hämtar så pass tidigt så tror jag inte det är något problem. 

Svar på tråden Lämna på dagis eller inte?