• Anonym (Tvåbarnsmamma)

    Lillebror

    Vi funderar på namnet Krusper till lillebror som är beräknad att födas nästa månad. Våran andra pojke heter Jesper, är namnen för lika varandra? Kom gärna med andra förslag :)

  • Svar på tråden Lillebror
  • Anonym (*)
    Anonym (Tvåbarnsmamma) skrev 2020-01-14 17:08:30 följande:

    Vi funderar på namnet Krusper till lillebror som är beräknad att födas nästa månad. Våran andra pojke heter Jesper, är namnen för lika varandra? Kom gärna med andra förslag :)


    Varför vill du döpa ditt barn till ett namn som endast 2 personer i Sverige har, och dessutom som efternamn?

    Varför inte välja ett namn som faktiskt finns som förnamn? Löjligt att hitta på något eget.
  • Zaxika

    Jag tycker de är för lika. Hade valt nåt helt annat.

    Tycker dessa namn känns bra i kombination:

    Carl-Jan

    Mattias

    Oskar

    Mårten

  • Barbro45
    Anonym (Tvåbarnsmamma) skrev 2020-01-14 17:08:30 följande:

    Vi funderar på namnet Krusper till lillebror som är beräknad att födas nästa månad. Våran andra pojke heter Jesper, är namnen för lika varandra? Kom gärna med andra förslag :)


    Nej, Jesper och Krusper, det blir valpkullsvarning på den  kombinationen.
  • Anonym (Kör så det ryker!)

    Krusper är ett finfint namn som alla kommer ihåg, kan stava och som ger sin bärare resning och glans! Jättebra! Det signalerar också cool hipsterstil, skånskt slott med jaktmark (sir Krusper) eller trendig trailer park boyz.

    Varianter av Krusper kanske kan övervägas - Snusper, Pussper eller Ruschper. Knusper är nästan ännu lite mer unikt!

  • Anonym (Kör så det ryker!)
    Barbro45 skrev 2020-01-14 17:24:05 följande:

    Nej, Jesper och Krusper, det blir valpkullsvarning på den  kombinationen.


    Varför kan barnen inte få valp-namn? Hundar är jättefina.
  • Anonym (Tvåbarnsmamma)
    Anonym (*) skrev 2020-01-14 17:15:13 följande:

    Varför vill du döpa ditt barn till ett namn som endast 2 personer i Sverige har, och dessutom som efternamn?

    Varför inte välja ett namn som faktiskt finns som förnamn? Löjligt att hitta på något eget.


    För att vi vill ha så ovanligt namn som möjligt.
  • Anonym (*)
    Anonym (Tvåbarnsmamma) skrev 2020-01-14 17:34:52 följande:
    För att vi vill ha så ovanligt namn som möjligt.
    Det fattar jag. Men varför ska sonen betala priset för det? Du kan väl ändra ditt eget namn istället om du nu tror det är så himla kul att ha ett hitte-på-namn.
  • Anonym (Dog)

    Herregud vad jag garvade gott åt denna tråd, tack för det!

  • Anonym (Kör så det ryker!)
    Anonym (*) skrev 2020-01-14 17:40:35 följande:

    Det fattar jag. Men varför ska sonen betala priset för det? Du kan väl ändra ditt eget namn istället om du nu tror det är så himla kul att ha ett hitte-på-namn.


    Nej, se barnet som din ägodel det och ge pojken ett namn som rimmar med ditt andra barns namn och som låter trendigt ihop med ditt mamma-namn. Pappa har förstås inget att säga till om i ert smarta och jämställda hem? Han håller alltid med dig?
Svar på tråden Lillebror