Min mans exfru är galen
Min man och jag väntar barn, jag är i 5te månaden. Min man har två barn från förr med sin exfru och dom bor i Sverige och vi bor i Spanien.
Min man betalar månads underhåll på extrema summor, det varierar mellan 100 000- 50 000 + andra höga kostnader, tex deras privatskola.
Ex frun och mannen kommer överens om datum för han att se barnen varje månad, nu är det ju så att jag är gravid och ska föda mitt första barn i ett främmande land och jag är otroligt nervös inför det. Min man ska därför vara med mig ca 3 veckor från innan beräknat födelsedatum (man vet ju aldrig när bebis kommer?!) samt 2 månader efter för att komma in i våra rutiner med bebis och hjälpa Mig.
Detta har hon totalt flippat ur över , och vägrar acceptera! Hon vill bryta all kontakt mellan mannen och hans barn pga detta och säger att jag är en hemsk människa som håller han från sina andra barn .
Är det för lång tid jag har sagt att jag vill ha min man hemma kring födseln ? Jag tycker det är fullt normalt att vilja ha min man hemma runt den tiden. Vill även tillägga att jag inte har någon släkt eller vänner i Spanien där vi bor. Är extremt rädd att min man ska vara bortrest och jag behöver föda ensam!
Åsikter ?