-
-
Svar på tråden Hur fyller jag i föräldrapenningsansökan
-
Du ska väl fylla i hur mycket du arbetar i vanliga fall?
Annars får du ringa FK och be om guidning. -
Jag skulle ha skrivit 100 %, dvs din vanliga arbetstid som du skulle ha jobbat om du inte var tjänstledig.
-
Det ska ju vara noll procent egentligen men fattar inte varför det inte går igenom isf.Anonym (Anonym) skrev 2020-01-11 15:18:48 följande:
Jag skulle ha skrivit 100 %, dvs din vanliga arbetstid som du skulle ha jobbat om du inte var tjänstledig.
Jag tror så här. Du kan inte vara föräldraledig och tjänstledig samtidigt i FK:s register och därför blir det fel. Tekniskt sett ska du säkert vara fl från jobbet för att kunna ta ut fp men du är borta 100 %. Det är därför jag skulle skriva 100 %. -
Enligt beskrivningen som finns till så är det ju 0% jag skall fylla i. Jag är tjänsledig för föräldraledighet och alltså tjänstledig på 100% för att vara föräldraledig.Anonym (Anonym) skrev 2020-01-11 15:27:37 följande:
Det ska ju vara noll procent egentligen men fattar inte varför det inte går igenom isf.
Jag tror så här. Du kan inte vara föräldraledig och tjänstledig samtidigt i FK:s register och därför blir det fel. Tekniskt sett ska du säkert vara fl från jobbet för att kunna ta ut fp men du är borta 100 %. Det är därför jag skulle skriva 100 %.
Jag skall enligt beskrivningen fylla i hur många procent jag arbetar under tjänstledigheten. Och eftersom jag är tjänstledig på heltid så arbetar jag ju 0% under tjänstledigheten.
Misstänker dock att det är som du säger. Får ringa fk på måndag. Vill ju inte fylla i fel -
Fått svar nu. Det rimliga hade varit att det ska vara 0% men fk system klarar inte av 0 så därför ska man skriva 100. Helt otroligt att systemet inte klarar det med tanke på hur många som troligtvis är föräldralediga på heltidAnonym (Anonym) skrev 2020-01-11 15:27:37 följande:Det ska ju vara noll procent egentligen men fattar inte varför det inte går igenom isf.
Jag tror så här. Du kan inte vara föräldraledig och tjänstledig samtidigt i FK:s register och därför blir det fel. Tekniskt sett ska du säkert vara fl från jobbet för att kunna ta ut fp men du är borta 100 %. Det är därför jag skulle skriva 100 %.