Vegetarianer som vill äta kokt potatis
Vad kan man servera till kokt potatis som är gott för vegetarianer? Vi har idétorka.
Vad kan man servera till kokt potatis som är gott för vegetarianer? Vi har idétorka.
Panerad tofu eller halloumi? Biffar på linser, morot eller formbar färs? Falafel?
Med tanke på frågans utformning, ska ni andra äta nåt annat (i så fall vad?) eller äter alla samma?
Om halvfabrikat är okej så är det väldigt gott med färsbiffar (anammas formbara färs). Blanda färsen med exempelvis hackade soltorkade tomater, färsk basilika och bitar av fetaost (finns vegetarisk greek style ost om det ska vara helt animaliefritt). Tzatziki till som sås.
Om ni inte är trötta på julmat så kanske "revben" av oumph eller aubergine-sill kan passa?
Andra tips som jag själv gillar och om ni vill skippa halvfabrikat; vegetarisk bourguignon eller skogsgryta (med vinbärsgelé:)
Jag brukar göra ?köttbullar? av quorn med gräddsås och lingonsylt.
Tina färsen, blanda med ägg och ströbröd och lite grädde.
Låt allt stå ett tag så rör/mosa ihop det riktigt. Riv lök och häll i det och krydda med salt, kryddpeppar och vanlig.
Rulla bullar och stek i smör.
Fisksoppa med saffran men utan fisk och vita bönor istället.
Potatis, lök, morötter buljong, smör saffran krossade tomater och grädde. Servera med aioli.
Olika gratänger är väldigt gott med kokt potatis, tex aubergien och tomatgratäng ellee broccoligratäng. Även panerade stekta rotfrukterr som tex kålrot eller rotselleri med tex svampsås, eller andra grönsaksbiffar. Såsen är viktig till i så fall.
Olika gratänger är väldigt gott med kokt potatis, tex aubergien och tomatgratäng ellee broccoligratäng. Även panerade stekta rotfrukterr som tex kålrot eller rotselleri med tex svampsås, eller andra grönsaksbiffar. Såsen är viktig till i så fall.
Alla äter samma sak. Dina förslag låter gott. Måste fundera på såser som passar till.Låter väldigt gott. Halvfabrikat är helt ok. Vi äter en hel del Quorn bland annat.
Nu har jag massa gott att servera. Thank you!