• Trebarnsmamma på 44 år

Nya vänner i vuxen ålder

Hej alla! Så här på det nya året känner jag för att skriva av mig lite. Jag är en kvinna på 45 år gift och har tre barn varav den äldsta är tonåring och den yngsta sex år. Jag har inga syskon och blev som barn uppfostrad att klara mig mycket själv och umgås med mig själv. Har alltid haft ett stort behov att vara själv och trivs med det. Under skoltiden hade jag kompisar och även sen i vuxen ålder. Tyvärr har jag alltid haft problem med att vara för snäll och har hamnat i den lyssnande rollen i kompisrelationer. Detta är lite konstigt i sig eftersom jag är en öppen glad tjej som har lätt att prata med människor. Har aldrig varit blyg eller så. Tyvärr hamnade jag för några år sedan i en relation med en man som ville kontrollera mig och han började misshandla mig psykiskt och fysiskt. Han hann dock inte så långt med detta eftersom jag drog med vår dotter ?under armen? en dag när han var på jobb. Åren efter detta har varit fyllda med diverse problem som har gjort att jag och min nuvarande man har fullt upptagna med att orka med mitt ex och våra barn. I samband med allt detta tröttnade jag även på mina sk ?kompisar?, jag orkade inte ställa upp för dem mer (nästan uteslutande på deras villkor). Nu har mitt liv lugnat ner sig något och jag känner att det hade varit roligt med nya tjejkompisar att snacka med men jag vet dock inte riktigt hur. Som trebarnsmamma är livet ganska uppstyrt men jag vill ändå ha någon annan att umgås med förutom min man och mina barn. Jag tycker att jag är en lätt person, inte konstig på något sätt, jordnära, har hund, har pluggat en del etc.. Föreningar? Vad finns det runtomkring Malmötrakten? Bor nära Malmö. Har ni lyckats skaffa nya kompisar i vuxen ålder som är vettiga att prata med?

• Svar på tråden Nya vänner i vuxen ålder
  • Fjäril kär

Hitta en hobby så kan du via den få nya vänner. En hobby du tycker är roligt eller ett engagemang i något du känner är viktigt.

Jag sjunger i kyrkokör sedan 15 år tillbaka och vi umgås även privat på olika sätt.

• Trebarnsmamma på 44 år

Ja, jag har tänkt på kyrkokör själv. Men där jag bor finns bara äldre människor i kören, jag har inget emot äldre men. .....Får väl se mig om lite längre ifrån där jag bor

Svar på tråden Nya vänner i vuxen ålder