Ebjkpg skrev 2020-01-04 17:26:32 följande:
Hej!
Jag har en sån otrolig barnlängtan, trodde inte att man kunde känns såhär starkt. Min kille däremot, han vet att han vill ha barn men han vill skaffa nytt jobb och känna sig klar med livet. Han är medveten om att det inte riktigt funkar så, att man aldrig blir klar. Men han är bara inte redo nu.
Hur gjorde ni när ni var på olika plan med er sambo? Vet att man inte ska stressa eller tvinga dom, blir bara motsatt effekt. Men hur lugnade ni er själva? För att klara av väntan! De flesta av våra vänner har barn eller är gravida nu vilket jag är
Så glad för. Men känner mig också väldigt avundsjuk och ledsen.
Vill inte ha tips om att lämna honom, det tänker jag inte göra. Vill bara ha tips på hur man kan göra väntan enklare!
Jag har varit i exakt din sits. Har varit tillsammans med min kille i 14 år, och velat ha barn seriöst i säkert 7 av dessa år. Medan han velat vänta.. O vänta.. O vänta.
I perioder har det varit riktigt jobbigt. Men att lämna honom fanns aldrig på min karta.
Jag har tagit upp det då och då, när längtan blivit för stor.. Vi har pratat om det. Jag har gråtit. Han har gråtit. Det har varit tufft dessa gånger. Men sen har jag lyckats släppa det i flera månader, kanske halvår, närmare år ibland. Jag har haft andra intressen på sidan av som jag sysselsatt mig med och tänkt att jag får köra med det istället tills han är redo.
Nu är vi äntligen gravida med vårat första barn, men hade han fått välja 100% hade han inte varit redo än.. Haha. Han sa det själv till mig, "du hade rätt, jag skulle nog aldrig ha blivit redo egentligen.."
Vi kom alltså överrens om att börja försöka. Men han fick släppa på sitt, jag ställde en hel del krav och satte ner foten rejält. Ställde nästan ett ultimatum. Kände att jag hade nått min väntan-gräns efter alla dessa år.
Hoppas det ordnar sig för er! Jag sa iaf att jag vägrade få mitt första barn efter 30 års ålder. Jag är 28 nu, och det kan ju ta 1-2 år att bli med barn om man har otur.