• AnonymYesYes

Kan inte lita på min partner!

Jag har sån ångest. Jag har träffat en helt underbar kvinna, som är fantastisk och fin på många sätt. Vi har träffats i ett par månader. Hon säger att hon älskar mig och det är inget som har hänt eller egentligen inga röda flagg då hon ,som sagt, är helt underbar. 

Men jag har vid ett par tillfällen blivit enormt sårad. jag har blivit bedragen, inte bara av en flickvän, utan av flera. Jag har även blivit utnyttjad av en kvinna som "bara ville ha lite kul". Det har satt djupa spår i mig och det gör att jag inte kan slappna av med min nuvarande.

Jag går nästintill konstant runt och tänker att jag inte duger för henne, att hon egentligen vill ha någon annan. Hon har bland annat varit utomlands ett par veckor och det har inte varit lätt kan jag säga. Jag har givetvis haft oro för att hon ska träffa någon osv.

Jag vet att det hela ligger hos mig, att det bara är i mitt huvud. Hon har som sagt inte gett mig anledningen att misstro henne. Jag har givetvis inte pratat så mycket med henne om detta, och jag har verkligen inte korsförhört henne om något.

Jag har tagit det väldigt lugnt utåt med henne, inte pratat om min oro, för att jag inte vill skrämma iväg henne. Visst, vi har pratat lite grann båda två om att vi båda har blivit sårade i tidigare relationer och därför har lite extra svårt att slappna av.

Jag ville mest bara skriva av mig. Nu när jag läser vad jag skrivit så känns det genast lite bättre.

• Svar på tråden Kan inte lita på min partner!
  • Anonym (Sebben)
     mailCopy
    Spotta upp dig. Ingen gillar en grabb med ångest och nojer över att man inte vet alla och inte kan kontrollera allt. Ingen gillar en klängig partner....

Ha roligt. Sträck på dig. Ta för dig. 

Räkna med att tjejer inte är så stabila och att det ska hålla. Ha alltid en plan B om de krisar, försöker fånga dig och låsa in dig osv. Tro inte för stort om tjejer, de är inte det som ska göra dig toklyckling. Du själv kan bete dig bra och hedervärt och skaffa många saker i ditt liv som ger dig mening, tjejen är bara en del.

Var rädd om dig.
  • Anonym (Ilk)

Du skriver som om du är bra på att kommunicera och sätta ord på saker - jag tycker absolut du kan prata med henne om detta om du kan förklara det såhär bra. Älskar hon dig och är så fin som du säger så kan ni arbeta er igenom detta tillsammans. Börja redan nu, innan du utvecklar orimlig svartsjuka eller konstiga beteenden. Det går att arbeta sig igenom dåliga erfarenheter.

Iaf, om en man öppnat upp sig för mig på detta ärliga och ödmjuka vis hade jag varit väldigt förstående och haft mer tålamod än om jag inte vetat om mannens historia.

Svar på tråden Kan inte lita på min partner!