Kan inte lita på min partner!
Jag har sån ångest. Jag har träffat en helt underbar kvinna, som är fantastisk och fin på många sätt. Vi har träffats i ett par månader. Hon säger att hon älskar mig och det är inget som har hänt eller egentligen inga röda flagg då hon ,som sagt, är helt underbar.
Men jag har vid ett par tillfällen blivit enormt sårad. jag har blivit bedragen, inte bara av en flickvän, utan av flera. Jag har även blivit utnyttjad av en kvinna som "bara ville ha lite kul". Det har satt djupa spår i mig och det gör att jag inte kan slappna av med min nuvarande.
Jag går nästintill konstant runt och tänker att jag inte duger för henne, att hon egentligen vill ha någon annan. Hon har bland annat varit utomlands ett par veckor och det har inte varit lätt kan jag säga. Jag har givetvis haft oro för att hon ska träffa någon osv.
Jag vet att det hela ligger hos mig, att det bara är i mitt huvud. Hon har som sagt inte gett mig anledningen att misstro henne. Jag har givetvis inte pratat så mycket med henne om detta, och jag har verkligen inte korsförhört henne om något.
Jag har tagit det väldigt lugnt utåt med henne, inte pratat om min oro, för att jag inte vill skrämma iväg henne. Visst, vi har pratat lite grann båda två om att vi båda har blivit sårade i tidigare relationer och därför har lite extra svårt att slappna av.
Jag ville mest bara skriva av mig. Nu när jag läser vad jag skrivit så känns det genast lite bättre.