Hawk skrev 2020-01-03 14:34:20 följande:
En enstaka dag skulle jag inte se som en temphöjning, det kan avvika lite av olika anledningar, du måste se till hela kurvan. Kollar du på kurvan för hela cykeln kommer du se en tydlig skillnad mellan före och efter ÄL. Det brukar väl talas om tre över sex, att medel de senaste tre dagarna ska vara högre än senaste sex typ.
Tempning säger väldigt mycket när man utvärderar det, men är lite sämre när man är otålig så att säga. Jag ser det främst som ett verktyg att lära sig sin cykel. Kombinera det med ÄL-tester som indikerar att ägget ska släppa så kan du snart räkna ut exakt när ÄL sker och framförallt konstatera att det verkligen har skett. Många får även en tempdipp innan ÄL. Jag får tex en dipp följt av en temporär höjning sedan två låga och ÄL infaller på den sista. Så tempen indikerar absolut att det är på g. Det är sånt man lär sig efter ett tag. Jag hade läst på som fan, om tempning, tester och sekretmetoden, hellre än att betala för NC tex. Finns bra gratisappar för graferna. Men viktigt att vara systematisk och att se till helheten.
Tack för tipsen :) Ska se över det där med appar, kan testa att tempa men kommer i vilket fall att köra med CB-testerna för det verkar pålitligt.
Finns det någon app som du kan rekommendera?