• mrscool

c/o skriva sig på annan adress trots man står på lägenhet?

Hej! Jag har en 2a hyresrätt som jag bor i. Simpel fråga, kan jag c/o skriva mig hos min pappa även om jag står på min lägenhet?

• Svar på tråden c/o skriva sig på annan adress trots man står på lägenhet?
  • Anonym (c/o)

c/o är inget man skriver sig som. Möjligen du kan skaffa dig en sk särskild postadress.

Dock kan du få problem med din hyresvärd som kan misstänka att du inte bor i din lägenhet och ägnar dig åt olaglig andrahandsuthyrning eller något...

Dessutom ska man enligt folkbokföringslagen vara skriven där man faktiskt bor och numera är det även straffbart att inte vara det.

• mrscool

Men jag skulle alltså kunna ändra på skatteverkets sida att min post kommer till ett annat ställe?

• Anonym (c/o)
    mrscool skrev 2019-12-26 21:12:55 följande:

Men jag skulle alltså kunna ändra på skatteverkets sida att min post kommer till ett annat ställe?

DU kan ha en särskild postadress som det heter, ja
  • Anonym (poff)

Man kan undra vad du är ute efter?

• nnnnnnnn

Du kan ju eftersända din post till din pappa tex om du är och hälsar på eller vill ha posten dit av annan anledning.
    DU ska vara skriven där du bor, så bor du i din egen lägenhet så ska du vara skriven där och det har inget med posten att göra.
    Så det du ska göra för att inte ändra adress som du är skriven på, är att tillfälligt eftersända din post.
    www.adressandring.se/private/forward/temporary/service-period

• Anonym (123456)

Ja du kan göra en adressändring till din pappa.

Svar på tråden c/o skriva sig på annan adress trots man står på lägenhet?