• ImTheDaddy

2 månaders äter enligt mig ganska lite??

Hej alla, ny på FL här så va snäll mot mig nu.
    Vi har en jättesöt prins på 2 månader. Men jag upplever det som att han äter jättelite? Han får inte i sig mer än 40-50ml per måltid och det är ungefär fortfarande varannan till 3 timmar. Försöker han sig på mer så spyr han eller så gör han mättande reflexer(vrider på huvudet, stänger igen munnen m.m.) några tankar/tips? Jag gissar på att det kanske påverkar hans sömn med då han vaknar ganska ofta fortfarande, äter ett snutt och om vi har tur så somnar han.

• Svar på tråden 2 månaders äter enligt mig ganska lite??
  • Kerubmamman

Går han upp i vikt som han ska?

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • ImTheDaddy

Nästan, han är lite under snittet enligt BVC, "men inte så mycket så att det är allvarligt"

• Alexiis

Min bebis han är 13v nu men när han var 2 månader gick vi upp från 90ml till 120ml men han är stor och har alltid gillat sin ersättning.

Mitt tips är att kanske prova när er bebis halvsover min bebis äter som bäst då för munnen går liksom lite per automatik kanske inte alls funkar för er men..

jag uppfattar det som ni också ger ersättning och min bebis äter nu nan sensitiv som han kräker mer av än vad han gjorde av nan Ha så om

Ni har ersättning kanske prova någon annan sort

• ImTheDaddy

Hmm vi har aldrig testat när han halvsover faktiskt de ska vi definitivt prova. Jo han kör både och med amning och ersättning men han går på mjölkfri ersättning så vi får inte flexibla från de som finns på Ica direkt

• ImTheDaddy

Hmm vi har aldrig testat när han halvsover faktiskt de ska vi definitivt prova. Jo han kör både och med amning och ersättning men han går på mjölkfri ersättning så vi får inte flexibla från de som finns på Ica direkt

• syntharen
    ImTheDaddy skrev 2019-12-20 01:12:07 följande:

Nästan, han är lite under snittet enligt BVC, "men inte så mycket så att det är allvarligt"

Det viktiga är inte om han ligger på snittet utan om han följer sin egen kurva. Det går ju bra att ligga under snittet så länge man går upp i vikt. Sedan är det viktigt att gå på hur han mår annars, är han pigg och glad? Har han stunder då han är vaken?
  • ImTheDaddy
    syntharen skrev 2019-12-20 08:18:47 följande:

Det viktiga är inte om han ligger på snittet utan om han följer sin egen kurva. Det går ju bra att ligga under snittet så länge man går upp i vikt. Sedan är det viktigt att gå på hur han mår annars, är han pigg och glad? Har han stunder då han är vaken?

Hej. Joda han e pigg och glad annars. Han sömn e väl lite sisådär men de normalt antar jag i de åldern, ibland sover han utan problem ibland sover han inte alls och gör det när han känner för de(dvs övertrött)
  • sextiotalist
    Alexiis skrev 2019-12-20 01:16:46 följande:

Min bebis han är 13v nu men när han var 2 månader gick vi upp från 90ml till 120ml men han är stor och har alltid gillat sin ersättning.

Mitt tips är att kanske prova när er bebis halvsover min bebis äter som bäst då för munnen går liksom lite per automatik kanske inte alls funkar för er men..

jag uppfattar det som ni också ger ersättning och min bebis äter nu nan sensitiv som han kräker mer av än vad han gjorde av nan Ha så om

Ni har ersättning kanske prova någon annan sort

Lika viktigt som när barnet ammas är det att vid flaskmatning lyssna på barnets mättnadskänsla.

Varför tvinga i barnet mat när barnet ändå växer som det ska?

Ts

Så länge barnet växer och mår bra, så äter det lagom. Barn har små magsäckar och äter ofta lite åt gången.

Tvinga, truga, lura aldrig i barnet mat så länge barnet mår bra
  • ImTheDaddy
    sextiotalist skrev 2019-12-21 08:50:22 följande:

Lika viktigt som när barnet ammas är det att vid flaskmatning lyssna på barnets mättnadskänsla.

Varför tvinga i barnet mat när barnet ändå växer som det ska?

Ts

Så länge barnet växer och mår bra, så äter det lagom. Barn har små magsäckar och äter ofta lite åt gången.

Tvinga, truga, lura aldrig i barnet mat så länge barnet mår bra

Hej. Nejdå tvinga i kommer vi aldrig göra. Halvsover tänkte jag att testa när han får sin måltid annars inte när han redan somnat eller nåt. Tack för uppmuntran känns redan bättre att höra att de inte e för lite trots allt
Svar på tråden 2 månaders äter enligt mig ganska lite??