• Koncentration

Blivit bjuden på Julmiddag - Vad kan jag köpa?

Hej!

Jag är bjuden på Julmiddag. Jag skulle gärna vilja köpa en gåva, som inte är en ''skräpsak'' men gärna inte heller någotning som är för dyrt. Att köpa en chockladask för en sådan här högtid och inbjudan känns inte alls bra.

Det är en familj som kommer äta Julmiddag tillsammans med deras föräldrar. Vad kan jag köpa som är till för alla involverade? Eller skall jag kanske köpa för deras föräldrar och så köper jag till de familjen som har bjudit in mig?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Blivit bjuden på Julmiddag - Vad kan jag köpa?
  • Bertram

Ta med en liten julgrupp eller nåt

• IceKitten

Jag hade köpt en godare glögg typ Fredrikssons och tagit med. Något juligt som ändå "försvinner" efter ett tag... Bestående presenter bör man bara köpa till folk när man känner till deras smak (enligt mig).

• Koncentration
    IceKitten skrev 2019-12-19 08:33:48 följande:

Jag hade köpt en godare glögg typ Fredrikssons och tagit med. Något juligt som ändå "försvinner" efter ett tag... Bestående presenter bör man bara köpa till folk när man känner till deras smak (enligt mig).

Den är för dyr för mig för tillfället. Jag får inget CSN denna månad och kommer inte få det förs mitten av Januari.
  • Disa35
    Koncentration skrev 2019-12-19 09:01:09 följande:
    Den är för dyr för mig för tillfället. Jag får inget CSN denna månad och kommer inte få det förs mitten av Januari.
    Kanske du kan baka kakor och lägga i en fin ask med sidenband runt?
    Det gjorde jag till en kollega i fjol, och det var mycket uppskattat.
  • Nicco123

En julblomma till de som bjuder dig, alltså den som betalar. Finns massa olika att välja på, mkt billigt på Ica/ Coop eller ute på någon marknad.

• Fjäril kär

Skippa allt "skräp" och satsa på en fin blomma. Köp en krukväxt om du vill ge något som håller längre än över julen.

• Anotherone
    Disa35 skrev 2019-12-19 09:04:23 följande:
    Kanske du kan baka kakor och lägga i en fin ask med sidenband runt?
    Det gjorde jag till en kollega i fjol, och det var mycket uppskattat.
    Skulle precis tipsa om det. Plåtburkar kan man köpa på ICA, Rusta, Lidl etc.  Och goda kakrecept finns det gott om. Dessa brukar jag göra, tar inte lång tid alls. Lakritskolorna kan man hoppa över om man inte gillar lakrits.
    mallaskan.blogspot.com/2012/04/sega-fudgesnittar-med-lakritskola.html
  • Bertram
    Nicco123 skrev 2019-12-19 09:05:16 följande:

En julblomma till de som bjuder dig, alltså den som betalar. Finns massa olika att välja på, mkt billigt på Ica/ Coop eller ute på någon marknad.

Blommor köper man ju hos blomsterhandeln, annars kan det vara
  • Kverulant67
    Bertram skrev 2019-12-19 19:17:21 följande:
    Blommor köper man ju hos blomsterhandeln, annars kan det vara
    Om TS inte har råd med en flaska bra glögg, tror du då att hon har råd med blommor från en blomsterhandlare???
Svar på tråden Blivit bjuden på Julmiddag - Vad kan jag köpa?