• AnonymisJ

Svartklädda vakter.

I helgen var jag ute på en nattklubb. 
    Åt en början med var det bara vanliga ordningsvakter där som såg till att allt fungerade och att folk skötte sig. 
    Vissa av dom vakterna pratar jag lite med titt som tätt, på grund av jobb osv. 

Senare på natten började det dyka upp svartklädda vakter med svarta handskar, och det enda som stod på deras uniform var 'vakt'. 
    Jag har aldrig sett dessa typer av vakter, plus att dom såg väldigt hotfulla ut. 
    Är det någon som har en aning om vad för typ av vakter det är, om dom ens är riktiga vakter på riktigt osv? 

• Svar på tråden Svartklädda vakter.
  • Anonym (AnnablirAnnabaklänges)

Det låter som en svensexa eller något slags medborgargard du har sett... Undrar vilket, det låtet ju hel crazy speciellt om det är det sistnämnda.. Var de synliga länge?

• Anonym (C)

Det är väl någon slags vakt som stället har anställt, typ som dörrvakt. En sådan vakt är helt utan utbildning och befogenheter till skillnad mot en ordningsvakt.

• Anonym (Dörr)
    Anonym (C) skrev 2019-12-20 08:22:43 följande:

Det är väl någon slags vakt som stället har anställt, typ som dörrvakt. En sådan vakt är helt utan utbildning och befogenheter till skillnad mot en ordningsvakt.

Kan kvinnor vara dörrvakter? 
Svar på tråden Svartklädda vakter.