LaFontaine skrev 2019-12-16 10:21:22 följande:
Har du funderat på att prata med någon om ditt mående? Bara baserat på den här och din tandtråd, läser i alla fall jag om en person som verkar förstora upp det minsta och effektivt ge sig själv dåligt samvete. Och det är ju väldigt onödigt att ha!
Jo du har så rätt i att jag gör det. Har nog svårt att se själv vad som är rimligt att stressa upp sig för och inte.
Och jo jag har funderat på att prata med någon, men det är svårt att veta var man ska vända sig, samt att få till det då man hemma med ett litet barn.
Det är nog mycket det som gör allt värre, isoleringen, bara vara med sitt barn och knappt träffa andra än pappan till barnet. Vilket i skn tur skapar dåligt samvete att må såhär under den här tiden då mitt barn är litet, inte kunna minnas tillbaka som mysig tid. Det skapar också dåligt samvete och ältande.
Så ja det blir en dålig cirkel, funderande, ältande, vad är rimligt att ha för krav på sig osv, så det är nog därför jag frågar.
Efter svaren jag fick i tandtråden känns det lite bättre då inser att det inte vartenda barn som har sina tänder väl dokumenterat