Bebisen sover otroligt oroligt
Hej! Min son är tre månader och jag avlider snart av trötthet. Han "sover" hela natten, men enbart om jag ligger med tutten i hans mun och även då rör han på sig ungefär varannan minut vilket gör det omöjligt att sova överhuvudtaget. Jag provar många gånger under natten att lägga undan honom (eller själv rulla iväg lite smidigt) och då ligger han och vrider på sig i ungefär 10 minuter innan han vaknar helt. Börjar jag bära, klappa eller vyssja blir han klarvaken men han somnar om igen om han får amma.
Han har också jättesvårt att komma till ro på kvällen. Han brukar inte somna förrän ca 23, och det är jättemärkligt iom att det inte är några problem alls att lägga honom och till och med lägga ifrån sig honom på dagen.
Man tror att han tillslut kommer att sova lugnt åtminstone nån timme eller så på natten, men nej. Han vrider och vänder precis hela natten.
Sedan när det blir morgon och han har varit vaken ett par timmar så somnar han och sover som en ängel, ibland över en timme i sträck. Men jag vill ju att han ska sova lugnt på natten! Varför är han så orolig?