1åring föredrar sin pappa
Ända sedan han blev medveten om omvärlden har han föredragit sin pappa. Mitt hjärta klarar inte mer för jag förstår inte vad jag gör fel. Verkar inte finnas någon mer som är eller har varit i samma situation som mig. Så nu skriver jag här för att nå ut till fler för att se om det kanfinnas en enda själ där ute som kanske också upplevt något liknande? När pappa är hemma är det som om jag inte existerar. Gör han illa sig och pappa är hemma så ska pappa trösta, oavsett om jag är först på plats att trösta, han gör allt för att slita sig loss frånmkna armar när jag försöker trösta, slår och river mig i ansiktet, slänger sig bakåt och skriker tills jag släpper ner honom, då springer han till pappa för att få trösten.
Nu orkar jag inte mer, jag orkar inte slåss för att få trösta honom, jag orkar inte slåss för att få hans kärlek. Jag är hemma med honom, har varit det i 16 månader. När jag betyar för folk att han är pappas pojke och att han är pappig blir alla förvånade och säger ofta "oj vad konstigt, oftast är de ju mammiga i den åldern", det här tar så otroligt hårt på mig. Vad gör jag för fel?? Är ju som sagt jag som är hemma med honom så är också den som sätter regler. Men de tär ju jag som ska vara hans trygghet?? Jag leker och myser med honom om dagarna so mycket jag kan, men har ju andra hussysslor som måste göras. När papöa inte är hemma är han ganska nöjd med mig, men inte alls lika kärleksfull mot mig som mot sin pappa. Vad ska jag göra?
Vi brukar göra saker på dagarna som åka och bada, gå ut och fika, leka utomhus etc. Så det är inte så att vi inte gör saker tillsammans. Jag vill egentligen bara veta om jag är ensam om detta fenomen.