Hockeyfia80 skrev 2019-12-05 18:46:40 följande:
Ja, allt egentligen. Men tänkte oxå just på var man börjar och sedan naturligtvis, vilka steg som följer. Vilka alternativa vägar finns det ? Har du/ni fått information om vilka alternativ till "behandlingar" ni har? Kostnad kan väl förstås vara väldigt olika beroende på vilka insatser/behandlingar som man behöver. Som sagt vill gärna höra ALLT som man kan tänka sig dela med sig av. Erfarenheter, råd osv. Men ska börja och fylla i en sådan begäran på 1177 då. Kul att höra att det finns fler
Hur har det gått för dig?
Jag insjuknade i graves sjukdom/ autoimmun hyperthyreos/ tyretoxikos/ gift struma.
kroppen attackerade min sköldkörtel som då producerade för mycket hormon. (Inte kul alls) fick först medicin( som man inte får bli gravid med) och nu har jag opererat bort sköldkörteln och får ta syntetiskt hormon resten av livet, men det är det värt det om jag kan få ett barn. Min remiss skickades till Falun, där jag var på ett besök i maj, fick först en tid i april som ställdes in pg av sjukdom. Hade jag inte behövt opereras innan behandlingstart hade jag nog redan påbörjat behandling. Nu väntar jag tills efter deras semesteruppehåll och får nog börja i augusti.