bara vaga antydningar
jag får en del vaga antydningar av morsan om att något inte stämmer...när deras föräldrar kommer på tal, markerar hon alltid med tex din farfar, eller din farmor, men aldrig någonsin med detta din framför mormor eller morfar...vad kan det betyda? vidare att jag faktiskt sa ett engelskt ord först av allt när jag var kanske i 2-årsåldern 1967, så sade jag inte jag....utan I på engelska när jag ville något. det var vid upprepade tillfällen, så det var inte att jag skulle ha gjort mig illa tex. morsan sa själv att jag sade ett engelskt ord först av allt...
sedan så kan jag inte markera R lika tydligt som andra kan. jag vet mycket väl att detta bara är vaga antydningar om att något inte stämmer...och kvinnan i Västerås som morsan har kontakt med som hon aldrig förklarat vem det är?Antingen vill hon att jag ska våga fråga henne om jag faktiskt är adopterad, eller så vågar hon inte berätta hela sanningen på en gång. Kanske hon vill att jag för en gång skull ska våga något själv genom att våga fråga om detta? Eller så är hon feg. Varför säger hon din farfar tex...vem annans farfar skulle det menas? bara sådana saker...varför alls komma med dessa vaga antidydningar som skulle kunna sätta griller i huvvet på vem som helst,,,