• andrew smith

bara vaga antydningar

jag får en del vaga antydningar av morsan om att något inte stämmer...när deras föräldrar kommer på tal, markerar hon alltid med tex din farfar, eller din farmor, men aldrig någonsin med detta din framför mormor eller morfar...vad kan det betyda? vidare att jag faktiskt sa ett engelskt ord först av allt när jag var kanske i 2-årsåldern 1967, så sade jag inte jag....utan I på engelska när jag ville något. det var vid upprepade tillfällen, så det var inte att jag skulle ha gjort mig illa tex. morsan sa själv att jag sade ett engelskt ord först av allt...

sedan så kan jag inte markera R lika tydligt som andra kan. jag vet mycket väl att detta bara är vaga antydningar om att något inte stämmer...och kvinnan i Västerås som morsan har kontakt med som hon aldrig förklarat vem det är?Antingen vill hon att jag ska våga fråga henne om jag faktiskt är adopterad, eller så vågar hon inte berätta hela sanningen på en gång. Kanske hon vill att jag för en gång skull ska våga något själv genom att våga fråga om detta? Eller så är hon feg. Varför säger hon din farfar tex...vem annans farfar skulle det menas? bara sådana saker...varför alls komma med dessa vaga antidydningar som skulle kunna sätta griller i huvvet på vem som helst,,,

• Svar på tråden bara vaga antydningar
  • andrew smith

farsan kan ju mycket väl ha haft någon tillfällig bekantskap utomlands på 60talet....och då kanske mamman inte kunde ta hand om ett barn av olika orsaker,mamman var kanske för ung och fattig osv...jag vet att detta bara är lösa spekulationer, men det är heller ingen omöjlig teori...

• Långbenopluto

Oj, det måste vara jobbigt att vara du med dessa hallucinationer.... har du funderat på att söka hjälp? 

• andrew smith

måste du bråka med mig på sociala medier också.....kan du bara inte låta  mig vara ifred......du är så omogen....

• Maily

Men var du inte från norra Sverige? Du vet att jag är I på bondska också? Kanske det är därifrån? Om ni hade någon släkting eller vän till familjen som pratade bondska. Vanligt i norrland.

• Sommarskuggan

Som sagt. Småbarn vet inte vad jag betyder. De har ingen uppfattning om jaget. Du sa aj. Och att du inte kan säga R beror på talfel. Det är inte sunt att fantisera ihop sådana saker och se som sanning för så fjuttiga grejjer du nämner. Vill du veta om du är adopterad? Fråga dina föräldrar! Sen får du släppa det.

Svar på tråden bara vaga antydningar