En av världens ledande forskare på hjärnor, Henry Markam har sagt att vi ska inte ta några mediciner för ångest, psykoser, Adhd, Add då psykiatrikerna som skriver ut dessa läkemedel vet inte vad dom gör med våra neuroner. Han skulle inte säga så om han inte hade substans i hans påstående. Vi mår bara sämre av att ta läkemedel, kanske inte initialt men på sikt.
Rekommenderar att ni börjar med strikt speciell kost för att sänka ångest, stress, osv. Googla om the Scan brit study för att se effekten i klinisk studie, Den fungerar även om du inte är autistisk mot dessa psykiska problem.
All typ av gluten, mjölkprotein och soya ska helt bort. Samt ytterst lite socker, försöker hellre använda honung som sötningsmedel. Man får verkligen läsa ingredienserna noggrant, dom skriver att de är gluten fritt men så innehåller de i alla fall exempelvis havre. Ibland får man till och med ringa upp dom som gör produkterna för att verkligen få reda på innehållet. Samma med laktos fria produkter, innehåller i alla fall mjölkprotein. Kosten har jag hållit på med ganska länge, men däremot medicinerna har jag nu varit borta från helt i drygt 2 veckor. Och de är då jag känner att ångesten sänks. Så med andra ord inga medeciner alls för depression, psykoser, adhd etc. Sen är de viktigt att man går promenader och kommer ut lite i sociala situationer med jämna mellanrum, samt har en hobby eller sysselsättning för att få upp måendet.