• andrew smith

den mystiska nian...

när det gäller personnummer, så säger en del, att om man har 9 som första siffra av de fyra sista, så kan man vara född, antingen i norrbottten eller utomlands. jag är född på 60talet. men det där stämmer inte, jag känner en kvinna som har 6, där bland av de fyra första, och hon är inte född i södra sverige. så det där med 9 för norrbotten stämmer inte alltiid isåfall borde den jag känner också ha 9 där, men hon har 6 och är född i norrbotten långt före 1990...så det stämmer inte alla gånger med att 9 står för norrbotten,,,,,om någon annan kan ha 6 och är född i norrbotten före 1990 så stämmer det inte.......förlåt lite upprepningar, men vem bryr sig?

• Svar på tråden den mystiska nian...
  • Maily

Alla jag känner från norrbotten födda innan 1990 har 9 eller 8 som första siffra av de 4 sista...

• andrew smith

jag känner i alla fall en som har 6, hon är född i norrbotten före 1990

• Barbro45

Om det var många som är födda samma dag  i samma län (gällde fram till 1990) så behövdes en reservserie, det var  65 och 74.

• Mrs Green

Kanske personens mamma var skriven i ett annat län? 
    Min man är född i Stockholm men har en 2:a i början (istället för 0 eller 1) eftersom hans mamma var skriven i Östergötland vid det tillfället. 

• cosinus

Mina föräldrar flyttade från plats X en fredag och jag är född i stad Y på söndagen samma vecka.

Folkbokföringen hann inte med och mitt personnr är som att jag varit född i stad X

Svar på tråden den mystiska nian...