• S9191

Positivt ÄL igår negativt idag

Hej! 

Igår morse hade jag positivt ÄL-test (hade det även i förrgår morse) och imorse var det negativt igen (använder clearblue så ingen glad gubbe). 

Vi har "legat i" lör-tis och undrar om vi behöver kör ikväll också? Ska till gyn imorgon fm så tänker att det kanske inte är så najs om något är kvar? Skäms Eller ska vi köra på ikväll också?

Enligt NC är det planerat ÄL idag och tempen gick upp imorse men inte riktigt över linjen. 

Sen en annan fråga som kanske är lite off topic. Ska utredas för PCOS och ska nu ta blodprov en vecka efter för att bekräfta ÄL. MEN jag har NC som bekräftat ÄL men ihållande hög temp till mens. Kan den ha haft fel att den ändå uteblivit? 

Tack på förhand alla kloka och pålästa Glad

• Svar på tråden Positivt ÄL igår negativt idag
  • Anonym (Kvinna 39)

Enligt instruktionerna ska man ha sex efter ett positivt ÄL-test så det är lika bra att ligga några dagar till. Skit i vad de tror på gyn, det är inte som om det kommer ligga en pöl med spermier i din vagina när du lägger upp dig på bordet, och även om det gör det har de sett det mesta, som för övrigt kanske mest ser ut som flytningar.

• S9191
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2019-11-27 11:55:45 följande:

Enligt instruktionerna ska man ha sex efter ett positivt ÄL-test så det är lika bra att ligga några dagar till. Skit i vad de tror på gyn, det är inte som om det kommer ligga en pöl med spermier i din vagina när du lägger upp dig på bordet, och även om det gör det har de sett det mesta, som för övrigt kanske mest ser ut som flytningar.

Då kör vi på det! Vore ju obehagligt om det låg en pöl i vaginan...

Du hade ingen koll på NC? Om det kan utebli ÄL trots höjning?
  • Anonym (Kvinna 39)
    S9191 skrev 2019-11-27 13:56:33 följande:
    Då kör vi på det! Vore ju obehagligt om det låg en pöl i vaginan...

Du hade ingen koll på NC? Om det kan utebli ÄL trots höjning?
    Jag kan inte alla förkortningar, vad menas med NC? Jag är inte helt hundra men hormonhöjningen ska rimligen signalera ÄL iaf.
  • S9191
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2019-11-27 14:11:18 följande:
    Jag kan inte alla förkortningar, vad menas med NC? Jag är inte helt hundra men hormonhöjningen ska rimligen signalera ÄL iaf.
    NC är natural cycles :)
  • Anonym (Kvinna 39)
    S9191 skrev 2019-11-27 15:54:38 följande:
    NC är natural cycles :)
    Tack! :) Man lär sig nåt nytt varje dag. Tyvärr är jag inte insatt i det då men jag hoppas det funkar för er ändå.
  • Nemiia

Man brukar generellt säga att det är bästa att ligga några dagar innan äl till en dag efter eftersom att serier kan leva upp till 5 dygn i kvinnan kropp men ägget bara överlever ett dyn efter släpp.

Svar på tråden Positivt ÄL igår negativt idag