• Undrandee

Ni som haft MF, när blev ni gravida igen??

Jag fick reda på att vi fått ett MA i torsdags. Skulle vara i V.8 men fostret dog i V.6

blött det värsta och nu bara som en vanlig mens.

När plussade ni på nytt efter MF/MA? och gick det vägen den gången??

jag har alltid haft väldigt lätt att bli gravid (har 3 barn), hade ett X i mars i år och så nu MA med tvillingar.

Så hoppas min kropp repar sig fort nu!

Är 28 och känner ironiskt nog klockan ticka...

• Svar på tråden Ni som haft MF, när blev ni gravida igen??
  • Anonym (K)

Jag har fått två mf i v 7. Första var utdraget och jag blödde i nästan fem veckor vilket gjorde att det tog tid innan graviditetstesten blev negativa och sen strulade äl. Det tog fyra månader efter jag slutat blöda innan jag blev gravid igen men det var andra äl efter mf. Mitt andra mf var mycket smidigare (om man nu kan kalla ett mf det). Jag blödde bara i sex dagar, på sjunde dagen var graviditetstestet negativt och tio dagar efter jag börjat blöda fick jag positivt på äl-test. Cykeln var lika regelbunden som innan jag blev gravid och vi prickade äl varje månad. Ändå tog det åtta försök innan jag blev gravid igen jämfört med max tre försök som det gjorde de andra fyra gångerna som jag blivit gravid.

Graviditeterna efter mina mf har båda gått bra och resulterat i två friska pojkar. Så här i efterhand är jag tacksam för mina mf (även om jag kan sörja det jag förlorade då) för utan dem hade jag inte haft mina två andra barn. Och ett liv utan dem kan jag inte ens föreställa mig! Men det är svårt att tänka så när man är mitt uppe i ett mf, det vet jag. Jag önskar dig lycka till och håller tummarna för att du snart blir gravid igen och att det går vägen då!

• Anonym (nn)
    Undrandee skrev 2019-11-19 23:22:04 följande:

Jag fick reda på att vi fått ett MA i torsdags. Skulle vara i V.8 men fostret dog i V.6

blött det värsta och nu bara som en vanlig mens.

När plussade ni på nytt efter MF/MA? och gick det vägen den gången??

jag har alltid haft väldigt lätt att bli gravid (har 3 barn), hade ett X i mars i år och så nu MA med tvillingar.

Så hoppas min kropp repar sig fort nu!

Är 28 och känner ironiskt nog klockan ticka...

Jag fick först reda på ett MA på KUB (fostret hade dött i v9). Då tog det 42 dagar från själva missfallet innan jag plussade igen. (Det kom igång av sig själv innan tiden jag fick för skrapning) Den andra graviditeten resulterade dock också i ett MA  (upptäcktes i v 8 eller 9) Det tog 41 dagar innan jag plussade igen. (Är i v 40 nu) Hann aldrig få tillbaka någon mens mellan missfallen så det gick ändå rätt snabbt för mig.

Håller tummarna för att din kropp repar sig snabbt nu.
Svar på tråden Ni som haft MF, när blev ni gravida igen??