Friska syskonet får inte gå ordinarie tid på fsk vid vab av sjukt syskon?!
Tydligen får bara syskonet som är friskt vara på fsk tis-Tors 9-14 när man vabbar med ett sjukt syskon.
Det skiljer 4 år på mina barn, vilket innebär att hon som är 5 1/2 älskar förskolan & är mer än gärna där ist för att sitta inne hemma med ett sjukt syskon som jag eller pappan måste ägna typ all tid åt. Plus att eftersom hon inte får gå sin ordinarie tid från kl 07 så kan inte den föräldern som ska jobba köra henne till förskolan innan jobbet, utan den som är hemma med det sjuka barnet ska släpa med ett sjukt syskon för att hon ska kunna bli lämnad på fsk dom timmarna hon får vara där, sen ska man hämta med ett sjukt barn med sig också.
Beroende på hur sjuk lillasyster är så blir det oftast så att jag inte vill ut & åka med henne när hon mår dåligt, så det resulterar i att hon som är 5 år får vara hemma extremt mycket från förskolan då vår yngsta som är 18 månader har varit sjukt väldigt mycket sedan hon skolades in. Tycker det är väldigt tråkigt då hon missar alla aktiviteter & allt som hon vill vara med på.
Vi betalar ändå närmare 2000 kr i månaden för deras platser. Jag kan inte riktigt förstå den här regeln faktiskt. Hennes plats som vi betalar för har väl ingenting med att hennes syster är sjuk att göra. Visst, en förälder är hemma, med det är ju pga VÅRD av det barnet som är sjukt. Vi är ju inte hemma & lyxar runt för skojs skull!
Är det så här i alla kommuner?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-11-17 12:22
(Vid magsjuka & andra väldigt smittsamma sjukdomar är självklart syskonet också hemma)